Friday, December 24, 2010

.:: Semuanya berubah sebab perempuan ::.

Sorry seems the hardest thing to say. But I still want to say sorry for those who it may related to. YES! I'm anoying sebab ade ramai abang abang yang sebenarnya bukan abang aku pun tapi aku yang tak tahu malu anggap dorang macam abang yang maku aku lahirkan. Aku terime salah aku tapi aku tak ada niat langsung nak memalukan mana mana pihak pasal post aku yang lepas. Yes, memang aku ade bercerite hal hal aku tapi tak semua benda aku nak mengadu. Anoying? Ok. No objection on that. 

Betol kata Pilot dan betol kata Jurutera. Semuanya berubah sebab perempuan. Dan perempuan tuh aku. Aku yang banyak ganggu persahabatan korang. Tak pernah terlintas nak mencari perhatian. Just tumpang sekejap dalam kehidupan korang yang sebenarnya bagi aku memang lain dari yang lain. Susah nak jumpe anak anak muda yang ada sifat unite macam korang . Aku bukan puji sebab aku nak bodek tapi itu dari sudut pandangan aku sebagai orang luar. Aku ulang ORANG LUAR. Ya, orang luar yang ntah tiba tiba jadi virus. Sumpah! Aku takde hasut siapa siapa. Aku buat post yang lepas sebab aku tak tahu camne nak cakap. Kalau aku cakap kat sorang, orang akan cakap aku mengadu. So, aku pun jadi serba salah. Aku jenis yang cakap terus. Bukan jenis passing passing. My mistake sebab mention nama kat situ. Tapi aku tak letak nama sebenar. Tak perlu nak tuduh aku and cakap kasar sampi camtu. Jangan tanya aku siapa orang tuh sebab yang aku pasti dia akan baca blog aku nih. Kalau seluruh dunia baca pun takde ORANG LUAR yang akan tahu. Yang berkenaan jerk tahu.

Aku rasa dah samapi masa aku nak undur diri. Sorry kalau lepas lepas nih aku diam, tak reply SMS, tak jawab call even dengan orang yang paling paling aku banyak kongsi tentang hidup aku. Yang dah jadi sebahagian keluarga dalam dunia aku yang sebenarnya tak pernah wujud kat mata korang. Semua berubah sebab perempuan. YES! Perempuan tuh aku. Aku jerk yang ada kat situ. Salah pada tempatnya, salah pada masa dan ketikanya. Sebab aku perempuan, aku takde cara nak jumpe korang dan cakap face to face. Sebab rasa malu dan rasa rendah diri. Malu dengan ape yang banyak jadi kat aku.

Cukup kot ape yang aku dah lalui. Masalah hati, persahabatan, kerja, hubungan dengan pencipta. Cukup semua. Aku amik ini sebagai pengajaran. Mintak maaf dan terima kasih atas teguran yang membina walaupun ianya hanya SKRIP dalam forum. Kepada yang dah gaduh dengan isteri sebab aku ade dalam golongan korang, aku mintak maaf. Aku tak mintak ada dalam perbincangan korang. Sebagai janji, aku takkan baca forum korang dah tanpa keizinan. Maka jawapannya, aku akan delete terus tanpa baca. Aku cadangkan korang buat forum baru tanpa ORANG LUAR macam aku. Aku bukan asal dari tempat korang. Takde kene mengena langsung. Untuk orang yang banyak tonjolkan diri untuk sedia jadi pendengar masalah aku, kakak mintak maaf. Kakak dah buat silap besar. Kawan tetap kawan tapi sekarang nak jadi macam dulu lagi itu payah.Semuanya berubah sebab perempuan. Sebab kakak. Kakak salah.

Tak semua yang kita nak akan dapat. Tak semua yang kita suke orang akan suka. Sebelum orang benci kita, ada baiknya berundur dan atur hidup sendiri walaupun Tuhan sebenarnya sudah mengatur yang lebih baik. At least aku bersyukur, dapat rasa seronok untuk sekejap dan lupa dengan keadaan aku yang ntah berapa lama akan bertahan.

Maafkan aku.

Dari sahabat untuk sahabat, dari kawan kepada kawan, dari seorang adik untuk abang abang (anoying)

3 comments: