Friday, December 24, 2010

.:: Segalanya Kamu ::.



Santa Esmeralda - You're My Everything

Semalam after Maghrib, aku bawak Acik Imah pergi shopping. Then macam biasa mesti aku hilang mak aku lagi. Macam besar jerk Giant tuh. Hilang mak memanjang. Kaki panjang sangat tak reti dok diam. Sorong troli tolak sane sini sesuke hati. Tau la kad ceri ade kat ko. ko biar mak jalan sensorang. Tapi shopping semalam bukan tajuk utama post nih. This is about hte tears. My tears, his tears, our tears. Probably yours.

Lepas shopping dengan Acik Imah, Acik Imah ajak pergi makan char kue teow. Adela udang 3 ketol kat dalam pinggan tuh. Adik aku nih pemalas. Sume nak suh mak kopek. Amek jerk la. Kupas senirik. Mengada. So, dalam sebok sebok bebel kat adik aku yang kecik mengada macam koceng parsi tuh, terkeluar ayat " **** kalau udang camnih dalam kue teow nih jangan harap dia nak makan." Tettt.. Tersebut la pulak name dia kan. Agak agak dia tersedak tak? Erm, Acik Imah pandang aku dengan muke terkejut. yela, mane taknya dah berbulan bulan aku tak pernah sebut nama dia. Mana mungkin aku nak sebut lagi kan. Isk isk sik. Aku diam then terus kunyah udang dengan kulit kulit dia sekali. kaget.

Time tuh, kuar lagu yang kat atas nih. Meleleh air mata aku la la tuh jugak. Aku teguk air then terus pergi kaunter bayar bil tehn teruis pergi kat Cik Puteh. Teruk perosok badan dalam Cik Puteh. bukak radio Sinar FM ke ape ntah. Sambung dengar lagu tuh. Meme aku nanges teresak esak. Bukan nak tipu. Tetibe rasa rindu tapi rindu tuh kan zina hati. Aku cube buang jejauh. Macam tak boleh. Nasib Acik Imah tak datang lagi time tuh. Aku rasa dia pun sengaja tunggu lagu kat radio restoran tuh habis. Sempatla aku cover mata aku yang bertakung air neh.

Masa nak drive balik, rasa macam lame sangat padahal dah bawak selaju mungkin. Bile nak sampai? Bile nak sampai? Bile nak sampai? Aku bukan ape, nak elak dari kena soal. Aku tau, Acik Imah tunggu green light dari aku supaya dia boleh jumpe ****. No. Kalaulah mak tahu ape kakak rasa, mak msti takkan tanya. YES! Saket mak. Hati saket. Dia meme baik pada semua orang. Pada aku jugak dia baik tapi bile kesilapan dia buat, habis semua baik tuh dah tak jadi baik. Tolonglah mak. 

Masa kat lampu isyarat nak masuk umah aku..." ko teringat kat dia ke?".."Erm. Teringat jerk pon. Molot neh macam sh*t la tersebut tadi." Terlepas cakap. Adik aku kat belakang dengar jerk. Sebab suara aku dah macam orang nak menanges. Tunggu empangan pecah jerk. Bile mak sentuh peha aku yang tengah fokus tengok lampu merah, aku terus banjir. Habis runtuh terus ego aku tahan nanges. Ha'ah. Aku boleh tipu orang lain. tapi bukan Acik Imah. Mak aku. " Yang lepas lepas tuh sudah. Jangan ingat." Time tuh aku macam nak redah jerk lampu merah tuh. Benci sesangat ade perasaan cmnih. Sometime aku boleh handle, sometime aku tak boleh. Jangan ingat aku boleh terime yang aku saket kanser aku boleh terime dugaan yang kecik camnih. Tak same. Kadang kadang yang kecik tuh jadi something yang paling buat aku lemah.


Sampai jerk rumah, aku tak kuar kereta terus. Aku main SMS dengan kawan kawan. Just nak hilangkan rasa sedih. Tu jerk cara aku ada. Kawan kawan takde yang tahu aku sebenarnya dalam dalam SMS dorang tuh aku tengah sedih. Tak semua benda kita boleh cerite pada orang yang kite baru kenal. Even yang dah lama kenal pon susah nak cerite. Inikan pulak yang baru. Sorry guys, I have to. Didnt mean it to keep it secret. Now you know. No longer secret inside. Regards.

No comments:

Post a Comment