Wednesday, December 29, 2010

.:: Hidup macam novel ::.

Assalamualaikum. =)


Hai semua. Ada baca post aku semalam tak? Erm, ade. Aku tahu. Sebab berganjak jerk aku tengok angka sebelah kiri atas nih. Terima kaseh sayang sebab sudi baca. Ucapan terima kaseh takde spesifik untuk sape sape. It could be anybody yang dah bace. Tajuk post nih hidup macam novel. Ha... hidup akulah tuh. Mana aku tak cakap cenggini sebab memang novel betol lah. Disebabkan aku baca novel. Kadang kadang novel tuh macam perli aku jerk cerite dia. So, dah 3 bulan aku tak beli novel. Aku tak nak terpengaruh. Cukuplah hidup aku nih novel. Jangan angan angan aku pun jadi novel. Takmolaaa. Aku nak ade originality. Ceyh. Berangan dah.

Sekarang nih, semua orang dah main cop cop tempat depan tv. Eleh..macamlah dari sofa tak boleh tengok dorang neh. Aku rilek rilek jerk menaip blog. Ape ade hal? (sebenarnyer aku dengki gile sebab port aku Paklan dah hamik.) Sebagai tanda protes, aku dok sorang sorang dalam bilik ngadap blog. Baguslah perangai cenggini. Orang lain happening pening, ko dok terperuk dalam bilik. Elok sangatla. Ape salahnyer join? Sia sia jerk usia remaja. <--aku saje perli diri sendiri. Gile kan? Kan? Kan?

Hari ni ade meeting kat office. Focus meeting. So adelaa one of my staff yang tak berapa suke dengan dengan one of his friend yang suke cakap belakang. So dia keep comparing his old company dengan company aku sekarang. Comapny aku ke? Bajet bajet jerk ayat. Bukan company aku laa..tapi since aku dah kije situ sedikit sebaynak aku terasa jugakla. Sebab mamat nih, sorang yang very very very talkative. Non-stop keep on chating. Tak duduk diam. Masa aku dok sebelah dia buat kije pon, aku tak boleh fokus. Sampai satu tahap aku terpaksa stern a bit of my voice to show him I'm damnly serious want him to give me a space (relaxation). So, bila masuk dalam meeting, jumpe dengan assistant manager, my attitude became his issue la.. Dasatkan dia ni. Tak fikir langsung perasaan orang. That kind of thing can be settled personally what? Dont have to spread it out. Last, the whole staff dah tahu perangai dia. Simple issue become bigger than bigger and now evrerybody keep on talking about him. Aku bukan jenis cakap belakang. So cara aku, aku lari dari orang orang yang suke buat cerite belakang belakang nih. Tak nak lah aku join. Aku sama dapat dosa. Sia sia jerk aku solat.

Kalau ade yang nak kata aku nih menyendiri, YES! Memang aku suke buat hal aku jerk. Aku still boleh join pergi tengok wayang, jogging, lepaking and so on. But please, when it turns to personal problem. tak semua benda kita boleh cerite kat orang. You have to understand. Hidup aku dah cukup sarat dengan cerite sedih aku. Tolonglah jangan bagi aku rase tak seronok datang kije. <--nih untuk luahan. Dorang takkan bace blog aku. Sebab semua aku block dari FB aku. Kecuali sorang...Chandra Jeeva Selvee Marcelle.

She's very adorable. Aku tak tahu kenapa, aku tak blocked dia dari fesbuk. Maybe sebab aku percaya kat dia. Dia selalu cerite hal jiran jiran dia, anjing dia yang dah mati, maid dia yang dia sayang, pastu masakan dia, hal family dia. Entahlah, aku refer share dengan dia. She's good listener. Ok dah habis pasal dia. paehal aku nak cite hal dia lak kan? Aku nak cite hal aku neh.

Haa..hidup aku macam novel. Sebab tuh aku buat rentetan hidup aku dalam blog. Diari takde. kalau ade pon kang camne aku nak salin balik chatting dengan mesej mesej arwah kat inbox si Raihan Aini tuh. Gile. Bapak panjang karangan luahan hati arwah. Semalam After aku luahkan perasaan aku kat kat seseorang, aku rasa lega. Memang macam novel. Hari neh aku start kije ntah tibe tibe aku teringat kat dia. So, aku luah lagi sekali. It worked. BEtol la cakap orang dulu dulu. Tak salah buang ego jauh jauh at least kita boleh tahu hasilnya sekejap jerk. So, aku still lagi dengan insan yang aku ketegorikan sebagai orang yang mampu buat aku rasa berani nak suke suke lelaki balik. Suke jerk. Aku dah explain yang aku nak kawan kawan jerk dulu. Pendek kata bagi aku slow slow belaja bercinta. Aku serikla. Memang aku serik gile gile.

Alhamdulillah. Orang orang yang ade kat sekeliling aku semuanya memahami. Aku tekad nak jujur dengan orang yang berkawan dengan aku. Aku tak nak nanti jadi kes playgirl terbek dunia ade kat Malaysia. Eeeiii..kesian Paklan dengan Acik Imah nanti. Tak naklah aku. Biar cenggini jerk. Kenal hati budi semua orang. percaya pada jodoh dan yakin dengan ketentuan ALLAH. MAcam novel kan hidup aku? Ade tak sape sape nak buat cerite tentang aku. Lupekan Kasyah tapi buatlah cerite tentang masalah orang yang fobia berchenta. Isk isk. Ah, tacing lah. Mencik jerk ade perasaan cenggini. Kepada yang sabar dengan perangai aku, even tak selesa dengan sikap terus terang aku, aku ucapkan terima kasih. You know who you are. I dont want to mention the name but definitely he will read this. Thanks dear.

Erm, aku macam nak sob sob lah. Sedih tetibe. Apelaa nak jadi dengan aku akan datang? Kalau aku tengok gambar konvo aku, mesti aku nanges. Tapi baru aku sedar. Dah lama aku tak tengok pic konvo aku yang tersangkut kat dinding tu. Dulu setiap hari aku tengok. Sebab ade dia dalam pic tuh. Sekali dengan Paklan dengan Acik Imah. Sekarang dah takde. Ahhh, mencik. Bertakung dah air kat mata neh. Erm, jatuh sudah. ISk..isk..


Pause.


Erm, sebaklaa dada neh. Rasa macam terbuku satu perasaan yang aku tak dapat nak cakap. Macam kena cakap depan seseorang itu jugak. Tapi sape? Sape? Ntah. Aku pun tak tau ape kehendak aku sebenarnya. MAka, tindakan aku macam biasa buat buat tak tahu pastu sebelum tido kang teringat lagi ape dah jadi pastu menanges. Menages jerk kije aku. memang Cinderella betol lah. Kenapa ko mesti nak menages Nur? Kenapa? Susah sangat ke nak bukak pintu hati ko tuh untuk orang lain? Tak semua lelaki dalam dunia neh jahat. Ko tak paham paham lagi ke???

Huh! Macam ade dua orang dalam diri aku neh. Sorang pendorong. Sorang lagi yang bayak lasan. Ha'ah. Akulah tuh. Tak sudah sudah dengan masalah. Abaikan. Pandang terus ke depan. Kalau pandang belakang kang menonong langgar orang pulak. Tapi sometimes, kite kena pandang belakang sebab past thing maybe can be used for future. Erm, dahla. Malas nak taip. Nak tengok bola. Geram jerk rasa tengok Acik Imah yang tak tahu ape ape pasal bola tuh menjerit jerit. Lagaknya macam gadis pom pom tepi padang jerk. Hahaha.<--Matilah kalau ade yang merepot kat mak aku neh. Tapi Acik Imah neh sporting. Semua baju aku dia nak pakai. Macam orang muda muda. Tapi meme dia muda. She's 43. I ♥ her. She's my mom.

2 comments:

  1. I <3 mom too.. I mean my mom..
    alamak.. nmpk sgt aku bace part bwh2 je :P

    ReplyDelete