Tuesday, July 20, 2010

Bab 7: Surprise untuk aku

Hari Ahad. As usual. Aku kuar pagi dengan mak dlm pkol 8 g psr bli sayur, ikan, & mcm bese bnda2 mengarut mmg ade. Besela..kuar dgn mak yg jiwa muda..cak3x..blh umah dh dkt2 pkol 10.
then xpsl2 bos aku call remind aku psl jnji mlm td. aku pon nyaris2 lupe. actly, aku xamik siyes pon. xknlah ak nk siyes. mnenyer parent dia nk turun KL dr UK sne tuh semata2 nk jmpe aku? xkuasa aku. So aku dgn selamber suh adk aku yg xkije tuh hntr aku g stesen KTM. Aku xdela nk melawa..silapla klu korg igt aku pki baju kurung...

Tren xlme pon.right after ak bli tiket..diredct jerk tren smpi.terus aku masuk..then sampi jgk dlm 11.15 pg. lbh kurgla..aku turun kt stesen shah alam. Then boss amik trus g umah auntie kt area Tesco shah alam..depan tuh jerk..ape nme pon ak xtau..trp aku kaget gak sbb umah uncle Salleh aku kt ctu..kantoi ar klu dia nmpk aku g ctu tp xsinggah umah dia..segan aku..

bile sampi jerik..aku dh dgr suara org gelak2,..kaget gak..dlm ati nih..betol ke xbtol ke? memain ke ape nih? mcm2la aku tgh pk kan..serabut bai..smpi rse nk terbuang air besar...gelodak jerk perut..bile aku masuk umah tuh..ak da nmpk sorg lalki mat salleh yg agk tua tgh ketawe dgn sorg pmpn yg separuh abad jgk kot..cntik..& still segak..wah! at novel. tp ak xnk tipu la..laki tua tuh nmpk mcm tua sgt..tp still kuat. Ini kot auntie dgn uncle..tuan punya rumah nih..dalam hati...

"Mummy daddy, Nur's here already." Both of them pandang aku. Ngaaa !!!! Malunyer aku..tak kan datan jmpe org tua bos pakai suar track dgn tshirt g pasar td??? Huargh !!!! Padan muka aku. Bos mmg unpredictable. Aku igt memain. Skali btol...Mana aku nk sorok muke aku nih??? Gelabahnyer la..aku siap gosok2 tgn..ramas2 tgn sblm salam.kecut perot..siyes..hil;ang sume ego..xtau g mne..lidah kelu..mata terpacak kt org tua yg aku sgka auntie dgn uncle bos..rupenyerrr...

Aku duduk sebelah mummy. Mummy xbyk ckp.yg kuat ckp daddy. Aku gne daddy sbb daddy yg memulakan dlu. "Have a seat Nur. Daddy wont ask u too many question." Gotcha! Tau2 jerk org tua neh. Bertubi2 soklan daddy tya termasuk adk boss..rpenyer..pmpn yg ngendeng 2 dgn bos tuh adk dia..Upik Natalia..ngaa..terkejut babun aku bile dady bgtau nme dia..muke cantik mcm claudia schiffer tp nme pelik2..no wonder..mummy org indon..daddy org belanda. Cume xmalas nk tya..cmne blh tersesat tbe2 ade kt malaysia antra kaum2 dorg nih..

Aku dh bosan tgk tv..cite ape tah dorg tgyk..gelak2 sne..aku blurr..so ak tlg bibik kt dapur..auntie lak sebok dgn mummy borak psl ape ntah..bos dr td hilang..ntah mne dia g..bile ak g dapur..bos ade kt ctu..tgh teguk jus oren dlm kotak..xsenonoh btol..ape slh tuang dlm gelas dlu..

aku tulun2 bibik masak. tp bibik mcm tbe2 jerk hilang after dia letak nc dlm riice cooker..tggl aku dgn bos..xpe..aku mls la nk berkire dgn bibik..dh sume bnda ade..lgpon ak dh tya awl2 lg..nk msk ape..so, sngla..daging msk kicap, ikan siakap 3rse..gulai lemak ketam ltk nenas tuh..mak aihh...sng sgtla..sbb mak aku dh ajr..hahaha..bgga dols..tp aku xsuke time aku bt kije ade mando tgk..alergik btol la..ape aku bt serba xkne..bos esek tgk jerk..last2 aku dok dpn dia..aku ckp..klu dia trus tgk aku lg..aku lari blk ikut pntu dapur..haaaa..hamik ko..igt ko jerk blh ugut2 aku..rsekan..barula dia nk g depan..aku msk gulai tuh last skali..letey lak rse..gile ngada bdn ak..bt kije skit dh letey..nsb bibik dtg..aku mntk izin nk solat kt bilik bibik. Bibik setel da rest..adil la kan..td tbe2 hilang..sajae la tuh..ahaks!

time makan..sume org sebok tya cmne ak msk..aku rse bese jerk aku msk..auntie lak lebey2..kang aku malu kang..aku xmakan kang..perot lapar bagai nih..tp aku mcm xselesa jerk tgk mummy..lgsg xckp..tp xpe,.mummy mkn byk..licin pinggan..1jam lbh kt meja mkn..siap2 kms sume..dh masuk asar..tumpang lg bilik bibik..segan nk nek ats..evn auntie dh bg lesen nek atas gne guest room. besar sgt rumah,,kang sesat aku nk turun bwh blk..sape ssh..xkn aku nk call bos suh amik ak kt ats..gile..


No comments:

Post a Comment