Saturday, July 24, 2010

Bab 12 : Dugaan

Hari selasa (6 July) aku pergi kerja macam biasa cuma yang luar biasanya aku tak sedap hati. Aku call sume adk beradik aku sampi mak abah. Semua aku tanya dorg ok ke tak? Aku nih cepat percaya kata hati tau. Hati kering gile. Tapi memang aku xsedap hati. Afte lunch lepas solat zohor semua, aku buat kerja aku macam biasa lah..ke depan ke belakang jalan2 dalam ofis tuh. Dan 2 pulak bile dah takde kije aku mengantuk >letey beb. So, aku pergi pantry. Usunglah bekas thermos buat air panas tuh. Tapi takde gedabak macam orang sakit bawak time dok sepital. Dalam aku tengah2 bancuh then basuh tangan dengan sudu, bila aku pusing jerk aku tertepis mug sape ntah yang tiba2 muncul kat situ. Slah tuan yang letak situ or aku yang tak perasan ? Aku cuak gile. So, aku terjerit yang terkejut sangat sampai makcik cleaner atau bonda pun datang tengok. Aku tercengang. "Acik, Nur nak mintak tolong acik kemaskan boleh tak? Nur nak telefon mak jap." Aku memang sangat2 tak sedap hati. Tapi semuanya OK. Aku malaslah nak fikir pasal ex. Sebab kalau apa2 jadi kat dia. Someone dah ade orang jaga dia. Ape pasal lak aku nak sebok2?

So, bila tahu semua ok, aku pon buat kerja balik tanpa pikir langsung sampila petang tuh Husaini. Membe aku SMS tanya petang itu jadi ke tak nak lepak sama. Aku ON kan ajerk sebab dah takde ape. Lagipon nak bincang pasal photo shooting shooting masa wdding adik aku nanti. Lepas kerja. Aku Terus jumpa Husaini anak acik Husin Lempoyang ni kat A&W depan Amcorp Mall tuh. Banyakla pulak orang kat situ hari itu. Masa tengah beratur panjang kat kaunter, aku dengan mamat yang aku panggil Yus nih sempat usha awek yang jaga kaunter tuh. Siyes tak tipu. Memang cute bagai. Comel jerk. Kalau aku lelaki, berderau jantung kot tengok. Comel sangatla.Kecik jerk. Sampai turn kitorg buat order, aku lak terkelu lidah kat situ. Macamla aku ni lelaki yang nak mengorat minah tuh. Comey siottt..

"Errr, tanya abag nih la." Aku pandang Yus, Yus pandang aku. Pastu sama2 gelak. Boddohla. Kesian Nurul. "Errr, Union ring 1 besar. Pastu root beer nak float erk." Haha. Senyum kambing Yus kat Nurul. Union??? Onion la banghal..hahaha. Kejang perot aku..aku tahan jerk gelak. "Cik punya?" Wah! Suara ayu. Aku pandang Yus lagi..."Errr, kita nak curly fries mesar punyer 2, root beer tak nak float. Tak nak ais boleh" Nurul angguk. Masa minah neh prepare segala2nya, aku bantai gelak2. Uduh Yus, Yus tuduh aku. Tuduh ape pun aku tak ingat. Maybe siapa gelak dulu kot. Ntah.

Sonokla pulak bila dah lama tak jumpa membe yang dah kenal 3 tahun nih since kije Dengan CELCOM. Kita promo team kan Yus? Haha.. aku tak sure camne aku kenal ko. Janji aku kenal ko sudahla yerr..

Dekat masuk magrhrib baru nak balik. Bila dah balik, boleh lak aku dok bercinta dengan FB. Wah ! Dah tak reti2 nak solat ke? Dah nak jadi bini orang pun still nak bersuruh? Lepas solat maghrib, mengaji then terus isyak. Kang kalu dah sonok layan muka buku, terlupa habis nak solat isyak.

After solat, tiba-tiba rasa nak tengok handphone. Macam pelik sebab tak berbunyi langsung.

33 panggilan tak berjawab ditambah dengan 8 SMS. Panggilan dari Oppie since 6.30pm. Adik bos. Aku tak rasa apa2 lagi.

Aku terus bukak inbox, semua SMS dari Oppie.

1st SMS : Where are you Nur? Why dun u answr ma call? 06.33pm
2nd SMS: Plz call me back. It is urgent! 06.35pm
3rd SMS: I'm heading to KLIA, Al involved in accident.

Aku kaget. Aku macam orang gila. Tak tentu hala. Cari mak, mak takde. Semua dan2 lak takde kat rumah. Air mata tak payah cakap. Berjurai-jurai. Kai tangan menggeletar. Ya ALLAH, apa dah jadi? Selamatkan dai ya ALLAH. Selamatkan dia. Aku cuba dail mobile Oppie. No answer. Maybe dia tak sampi lagi. Aku cuba dan terus cuba. Sama. Voice mail saja. Aku pun dail nombor tlefon Raihan. Siapa lagi kalau bukan dia yang aku cari.

Perlahan-lahan aku melihat profile seorang lelaki yang aku anggap bos..dengan perasaan sayu, aku menaip...pada post yang bertarikh 4 july..


Serabutnya kepala. Aku langsung takada mood. Nak sedapkan hati. Aku gagahkan diri beseronok dengan kawan kawan di FB tapi siapalah aku? Hati yang tak tenang dari siang tadi rupa-rupanya sebab ini.



Saat ini, aku takde mood langsung. Aku duduk dalam bilik air. Menangis kuat2. Niat hati nak telefon mak suruh balik. Tapi mak tak tahu menahu langsung pasal kewujudan bos nih dalam hidup aku. Kalau kena tinggal dengan kekasih tak rasa teruk seperti macam ni. Aku terlampau sedih sampai aku blurr segala macam malam tu. Sekejap2 duduk atas katil, sekejap2 duduk dpn pc, telefon still kat depan mata. Aku tunggu panggilan dari Oppie.

Aku dah tak tahu nak buat apa, aku mengadu pada kawan aku. Thanks Raihan. Kau kawan yang terbaik so far. Stay with me. Kalau tak kerana kau, aku dah hilang pertimbangan hari tuh. Dengan parentless, sensorang kat rumah. Kalau ade syaitan merasuk, Mau aku buat benda2 tak elok. Kalau tak kerana passport tak renew, aku dah lama turun menjengah Jakarta Barat. Ya ALLAH, kenapa saaat macamni Kau duga aku? *nanges* Dalam pada aku sedang bercakap di talian dengan Raihan, telefon lagi satu berbunyi. Ya, Oppie. Sayup2 suara Opie. Aku cuba bagi runag untuk dengar percakapan Opiie yang kurang jelas.

"Abang Al koma. HE's in critical rite now." Itu yang aku dapat dengar. Luluh hati aku dengar suara Oppie menanges, Kalaulah aku mampu, aku nak terbang ke sana. Tapi ujian poada aku bertimpa2. Tak tertanggung dah rasa. Aku cuba minta izin bercakap dengan Mummy tapi mummy dah pengsan2. Semua tuh aku boleh dengar dari telefon. Raihan..kau ada time ni. Kau tahu camne sedey aku time nih kn? Sakit kena bedah dengan azab kena tanggung derita kanser dulu pun tak macam ni. Aku hanya mampu menangis.



No comments:

Post a Comment