Monday, July 26, 2010

bab 16 : Sampai bila nak pakai topeng?


Erm..last day kat chalet nenek. Bangun time matahari dah naik..subuh dinasour. After bekpes roti canai atok beli, jalan2 kat pantai..conteng2 pasir. Wah! Best. Terapi minda. Knon happy. Poraaahhh! Penipu lagi..After tanan kaki. Dok menung pandang laut. Berangan dan tak pasal2 menanges macam orang mati laki.

Aku teringat kat arwah. Suppose aku datang sini dengan bos. Aku terkilan gila. Terkilan. Bapak ar sedey. Aku malas nak buat ayt sedey. Kang keyboard rosak lg kena air mata.



Erm, sepagi lepas makan pagi. Aku mandi laut. Wah! dalam taknak2 mandi boleh terjun..Budus!
Siap kuak lentang kaki naik atas. Dah macam buaya. Bongok jerk. Bila kaki dah kena tanam, mTau pulak nak menung menanges. Nasib Kak Ani ada. Boleh tolong pujuk. Aku nages teruk gile. Kalau aku update blog nih once balik dari Melaka, percaya lah. Ayat aku takkan brutal macam nih. (aku tgh tahan air mata. Ah! Tacing dolz. Mak tak suke ayat macam ni.)

SO masa aku mandi laut sebelum kakai ditanam (rewind blk biar korg pening) aku mandi laut. Aku siap boleh g jalan tengah2 laut weh..wah! Berani. Ikut hati mati ar kan?




Nasibla ade Kak ani. Dialah yang terjerit panggil aku. Malu dolz..Aku bukan nak bunuh diri tapi saje je nak tangkap sotong. <--ayt bodoh pernah aku gune. Tangkap sotong tepi pantai dengan takde candat?? Boleh dapatkah?

Lepas kena jerkah & kena ceramah dengan dua orang akak opismate. Tau lak nak menanges sedu sedan. Haa..padan muka. Buat kije gila lagi. So, dalam dorg nak pujuk aku yang dah puas menangis macam budak kecik, dorang banje aku makan durin. Hamik ko! Terbang RM100. Suh aku pilih lagi. 7 biji aku hamik..haaa..tapi mpuas hati dolz..meh cni aku upload pic durian tuh..bapak puas..



Haaa, cina jual durian neh kawan atuk aku. Ciss, puas aku kautim dgn dia. Tak dapat jugak murah. Atuk lak dan2 takde time nih. Haishh...

So aku balik KL after zohor. Sob..sob..aku selalu sob..sob..sampai mata sepet2. Right after aku menanges aku try hamik pic.. Bajet tak nak nampak macam menanges..jeng3x!!!



Cak3x! Haa..nih time aku besarkan mata. Siyes shit nampak muke lepas nanges. Mencikkla tengok. So, aku tak nak nanges2 lg. Bazir cecair dalam badan jerk kn?kn?kn?

So nak tak nak aku kena kuat jgk. Kalau bukan aku yang kontrol perasaan and hati aku, takkan pilot lak nak kontrol kn? Haaa...so pikir2la Nur..ko bukan budak kecik. Kalau mak ko tahu benda nih..makan ceramah bertan2 la ko.Padan muke !!!!

So on da way balik Kl aku singgah Kolej Matrikulasi Melaka. Tempat aku belajar and kenal dengan *bekas kekasih* (tbe2 rse pelat nak sebut). Erm, aku tak rasa apa tapi aku ada msg dia. Aku bagitahu aku ada kt depan kolej. No respon tapi aku akur. Dia mungkin senang melupakan. Tapi bukan aku sebab akulah penchenta yang setia.



Erm, aku tekad lepas balik KL aku tak nak dah esek teringat hal yang bukan2. Yang pergi tetap pergi. Yang akan datang kita kena sedia tempuhi. <--cehh! cakap pandai..bila dah kne..teriak tak boleh blah!


No comments:

Post a Comment