Monday, July 19, 2010

Bab 1: Dapat kerja. Ngeh3x! (Alhamdulillah)

Hari Khamis yang biasa tapi luar biasa bagi aku. Mak temankan aku pergi temuduga. Yes, macam manja and mengada-ngada. Tapi apakan daya. Mak sayang aku. Siap teman.
Alhamdulillah. Tapi pada hari itu, sesuatu yang terjadi pada diri aku. Aku ada post di Facebook aku. So, aku copy paste saja disini ya?

Friday, 07 May 2010 at 21:19

Semalam..bpe ari bulan erk? yup smlm..kejadian tuh berlaku smlm..6/5/2010 pkol 1.03pm..ntah ape la terjadi smlm smpi ak rse sengal2 kt ibu jari kaki still terasa smpi ke tulang plg hujung kt tulang belakang neh..mencikk3..smlm aku kne pggil interview..fine..ak siap2 sume then g kt menara yayasan selangor..PJ..alaa..sblh amcorp tuh..aku pn tatau ctu sbnrnyer..mencarik smpi lebam..aleh2 dkt jerk..
janji pkol 2..tp sblm pkol 1.10pm lbh sikit ak da smpi..so aku call la org tuh..mntk dia cepatkan..dorg pn ok..pastu tya ar kt pakguard tuh..company **** neh ktne erk? tgkt bape? "itu company..nek itu lift smpi 12 tingkat.." <--dia smbil2 tunding jari kt pintu cermin..besi berkilat..aku igt ape la td..rpenyer pintu lift..gile cntik..hahaha..jakun tetibe..Dlm ati aku mcm nk gelak jek kt pakguard nepal tuh..pastu ak nek la lift..nk dijadikan cerite..heels aku terselit kt pintu lif... owh titaaakkkk !!!!!!!!!!!! tertonggeng depan lift termasuk trus ke dlm..aduhhh..bygkan munyikkk dia tuh...adehhhhh...aku tak malu pn..ak trus masuk bt buduh jerk..hya pakguard nepal tuh jerk yg tau..mmg aku tatau nk ckp ape..nsb bek xpth heels ak tuh..lif tuh slow motion jerk nek tgkt 12..otak neh ligat jerk pk ade pintu len lak nk blk...hahaha..xnk jmpe pakguard nepal itu lg..kang dia gelak2 kan aku..mati ar...ak nih kaki gelabah..da mcm mr.bean..nsb g sorg..klu g dgn kengkawan mau kne jd bahan plg hot..sekor2 bt status ngutuk..tp xpe..sharing is caring...tp tuh la..jgn sesekali sgka buruk or nk gelakkan org len..sekejap jerk ALLAH nk bls..Itu yang terjadi pada hari itu. (boleh tgk kt cni komen2 note kt fb tuh..jeng3..sy bdk senget plus menggelabah..

Tapi..tapi..tapi..ada sepasang lagi mata yang nampak aku jatuh dalam lif tuh. Ya. Dia..Dia nampak aku jatuh lalu naik lif staf terus ke tingkat pejabat tempat aku harus pergi temuduga.Bila aku sampai, duduk dan aku harus mengisi borang. Tapi masalah aku, aku tak bawak pen. Padanlah muka. Tapi aku beranikan diri minta pen dari seorang brader yang berdiri kat kaunter
dengan jeans dan Tshirt biasa.Bajet macam mat dispatch.

Selamber kodok aku cakap "Bro, nak pinjam pen boleh?". Then, bro tuh jawab "Boleh, tapi bagi no.telefon dulu." Aku jawab lagi "No. thanks. Saya boleh cari kat tempat lain. then aku minta kat akak depan kaunter itu. Tarra !! Aku dapat pen. Tak sempat aku isi borang tu pun. Dan2 nama aku kena panggil. Nur Aishah !! 'Yes, I am.' Dengan bangga aku berjalan. Tak perasan pelapik heels aku sebelah dah takde. (Gelakla korang..aku tak kisah lgsg.)Masa aku masuk, aku heran bin ajaib sebab brader yg macam
dispatch tuh ada. Tak ke pelik. Tadi kat depan, skrg dlm bilik meeting. Kaget. Then Laura, ya Laura perkenalkan aku dengan Manager Company tempat bakal aku bekerja. Tettt !!! Imagine. Ape perasaan aku.Dahla aku berlagak memula. Tak nak pen. Aku sambut salam dia.Yesszzaa.Lembut.Kalah tangan aku. Takpe.Tangan kasar tanda rajin buat kerja rumah. (Ayat nak sedapkan hati)"Have you finish fill up the form?". Mak ai, cair beb.Macho.At the same time aku kaget. Mat dispatch tuh bos aku weiii.Mati !!! "Err..not even my name." Ngaa. Bapak ar jujur. Padahal aku nak je tipu cakap dah.Kalau ikutkan sempat jerk aku isi tapi aku sebok sangat berborak dengan candidate lain. Mesra alam tersangat. Menyesal lah. "Can you start as soon as possible?". "Haa? When?". Gelabah. "Next week on Monday." "Sure, no problem!" Wah! Aku dapat kerja. Jeng3x.

Salam tangan lagi.Ahaks! "Form ni camne bos?" Aku siap tunjuk lagi form kosong yg aku tak isi. "No need. Leave it on the table." Bapak berlagak. Juih bibir je. Apa aku kisah. Lantak kau lah.Aku balik terus tak toleh kiri kanan. Kepala otak ligat fikir camne nak balik dan lari dari abang nepal. Huh !

Time blk,ak tak terus kuar dr lif. Aku nyorok dulu.Pakguard dok pusing tmpt len..aku kuar..jeng3..ak pn tau malu jgk at d end k..smpi bile nk ego dgn silap sendiri..???

Masa dalam kereta dengan mak. Aku sibuk cerita pasal aku dapat kije. Takde sebut pasal tragedi yang syahdu telah menimpa. Ngaa..malu ar. Mak aku kaki gelakkan aku. Kang tak pasal2 aku sentap. Tak best ar. Kije dah dapat.Mari berfoya2 mak. Let's go mamam A&W. Yeszzaaa!! Tapi mak aku yang bayar. Teettt. No question please.

No comments:

Post a Comment