Sunday, July 25, 2010

Bab 15 : Pergi Melaka pakai topeng



Yeah! Hari Jumaat. Aku pergi kerja pakai seluar. Boleh? Giler lah. Semangat nak pergi Melaka right after habis kerja. Adik aku hantar pergi kerja hari ni. Erm, dalam pukuk 10 lebih mak mesej.

Ti, kawan mak tanya ko kerja apa? <--apekah jenis soklan mak aku bagi ni?

Akak kerja pejabat la mak. Asal? <--aku tak pernah bagitahu mak aku nih junior exec. Tak penting pun.

Dia saja je tanya mak tadi masa pergi pasar. <--sudahla mak. Mak memang suke promot akak kat kawan2 mak. Da paham dah...

Yela mak. Ape pasal dia nak tahu? <--aku asje jerk balas2 mesej. Boleh jerk nak call tp mls. Jimat suara.

Dia nampak ko g kije pkai baju biasa. Itu yang dia tya. <-- La, itu pon nak jd isu ke? Hampeh!

Okla mak. Kenapa kawan2 mak suke skodeng kakak? Haishh. <--ayt perasan.

Sudah2 ler Ti. Jangan nak perasan benor kamu. <--aku rasa tak enak bace loghat mesej ni.

Dahla mak. Tibe2 rse mcm nk buat kije. <--malas bce mesej mak bebel. Lari!!!

Ape? rasa mcm nk buat kije? selama ni ko tak buat kije ke Ti? <-- Huarghhhhh!!!

Mak, kakak nak buat kije la ni. Saja je bg ayt cmtuh. Papai mak. jgn rply. Shhhh.. <--Tamat


Tak sabar nak g Melaka. Bajet sonokla knon2. Padahal topeng jer. Tunjuk kt orang mcm tak sabar nak g. Padahal mmg nak lari dari masalah perasaan yang dah kompom2 tak boleh nak handle. Apekah jenis orang aku nih? Alien kah? Orang lain pon ade mslh la bro...


After maghrib terus bergerak pantas dengan minda yang tak berapa nak cerdas. Boleh? Bukan aku yang drive. rang lain drive. Masakn dorg nak percayakan aku bawak kereta dengan emosi aku yang tak menentu. Memang tak patut kalau dorg suh aku drive. Aku kan tengah berkabung. <--ayt amik kesempatan.

Sampai chalet nenek kt Pengkalan Balak, pukul 9 lebih. Nenek suh siap makan. Mak aih... sampai2 suh makan. Memamng lapar pu nenek. Atuk lagi la..tak habis2 dengan lawak dia. Penat aku nak melayan. After solat jamak aku yerus shahid weii..penat bha..letey semcam. Rse macam g motong lembu. Gile penat.<--mcmla pernah join motong lembu. Boddo.

Esoknya after subuh pukul 6.30pg aku dah bertenggek depan pintu chalet. Nak kejutkan akak2 tuh bangun aku macam was2. sebab aku tatau cmne dorg ni kalau kene kejutkan pepagi buta. Kang tak pasal2 kuar silat cak lempong. Mati ar..So aku g tepi pantai dulu. gelap beb. Ku berani kuar sebab paksu aku si ustaz tuh ade. Tengah sapu2 laman chalet pintu kembAr empat. Chalet aku no,.2 dari tepi jalan ar. Kalau dapat chalaet no.1 kompom2 aku suka sebab bukak tingkap tepi dah nampak laut. Siap boleh tido dengar ombak memukul pantai.(ape ayt aku ni?)

Owh! Sedapnyer angin pagi. Macam makan eskem durian belnda mix cornetto. (ape kaitan?)
Aku pun duduk bawah tempat berteduh tepu pantai tu. Aku tatau ape korang panggil tp de la tempat duduk siap ade bumbung. Aku duduk dalam 15 min. tibe2 mata macam mengantuk kena pukul dengan bayu laut. Kalau ikutkan hati nak jerk baring kt ctu tapi paksu aku tuh ade lak. "Kang tak pasal2 kena attend kuliyah subuh. Ustaz mmg suke bg ceramah free. Tapi itulah paksu aku. Kecik dari aku tapi kalau dia bei salam jerk kt aku...kecut perut beb. Rasa takut. Ntah. Tatau kenapa. Maybe segan dengan attitude aku yang gila2 ni. Esek ketawe jek dengan atuk dengan nenek. Paksu aku hensem bha. Macam Fahri. Belajar kat Mesir. Sebijik perangai macam Fahri pelako Ayat2 Chinta.Wah! Ku puji sape ni?

Bile aku balik chalet dan2 pulak akak2 tu da bangun. Aiyak. Pergi pantai lg then bekpes kat depan Chalet Chomel. Bila balik dr bekpes. Nenek lak pggil bekpes lagi. Wah! Buncit la aku. After kenyang..burpp...alhamdulillah. Kitorg sume bersiap nk turun town. Barulah remaja. Ngaa.. Remaja kah aku? Mari turun town.
Nasib ade GPS. Kalau tak aku pon tatau cmne nk g Banda Melaka. Nama jerk kampung sana. Hapa pon tatau. Biarlah. Bukan aku lahir sana. Bah aku lahir sana. Haha<--annoying gile ayt ni. Pergi A Famosa. Orang sebok2 bergambar dan2 pulak aku lalu kt tu..hahah..nak jgk interprem kat camera org.


Nih bukti aku sampai dlu dari akak2 nih. Aku kan tough. Tough la sgt. Pdhal aku xtahan panas, Teriknyer la arituh. Tatau nape. Siap minum air bergelen2. Sampai tak terkucil pon kalau nak tau. Dasat ar..<--tipu jerk..sebelum balik lepak kt Padang Pahlawan ke Pahlawan Mall..aku tak sure la..pandai2 la korg. Hahaha.. tibe2 aku tak ingat nama mall tuh. Bukan pntg pon. Tak masuk exam kan?

After tht lepas Asar bergerak ke Muara Sg,. Duyung. Yeahaa! Ikan bakar beb. Fresh bagai. Amik siakap buat bakar cili, udang goreng butter union, sotong goreng tepung, kailan ikan masin. Walla! Ade pulak otak2 tapi makan 2 jerk. Dah bese sangat otak2. Kat Triple 2 pon blh dpt..

Dah kenyang ape lg BALIK!!!!

Bapak awal kitorg balik chalet. Pukul 9 dah sampai. Tak remaja betol lah. Masa balik dan2 lak ramai banag2 moto besar amik parking kete depan chalet kitorg. Nasib boleh selit. Kalau tak aku letopkan sume. Biar korang balik KL jalan kaki. <--aku tau dr Kl sebab no.plat. Ingat aku pak nujum ke men petik jerk.

Tido awal. Malas aku nak panjang2 cite. Teettt~~




No comments:

Post a Comment