Saturday, July 24, 2010

Bab 13 : Dia bukan milik aku


BOS: Out of sudden berani cakap rindu to me. Why?
NUR: Eh or tua neh perasan pulak dia..
BOS: Really. Bertepuk tampar sebelah tangan lagi la i ni rupenya.
NUR: eleh ayt poyo..kang xpsl2 kena smackdown.
BOS: U ni kasar je dengan i. Cubalah berlembut. Skirt i beli dah pakai?
NUR: Skirt tu erk? Ok, time g melaka jmpe an nnt i pakai. xde hal lah.
BOS: Haha. Cant wait la. Hope stay cute la. Cover jalan nanti ye.
NUR: hey3x..xmen la cover2..topeng jerk watpe..trully Nur ar..
BOS: Ok. Up to u. Still love u dear no matter what. Full stop.
NUR: Ermm..
BOS:Nur
NUR:yup bos!
BOS:If anything happen, take care of yourself.
NUR: ape bos cakap nih?
BOS: Nothing. But please promise me, take care of your self. Nobody gonna take care of u soon.
NUR: ah, ngada.

4.23am 7 Julai 2010

" Abang Al dah tak ada Nur. Dah tak ada." Terjelepok aku hujung katil lalu terduduk ke lantai. Handphone terlepas dari tangan. Lemah. Pandangan tiba-tiba kabur. Air mata bertakung. Lama aku termenung menghadap tingkap bilik. Telefon aku capai, pantas menaip SMS untuk Raihan. Penantian aku tidak berbaloi. Niat untuk perbaharui passport pagi itu tergendala. Aku belum cukup kuat untuk menatap jenazah. Ditambah lagi dengan temu janji bersama client mengenai hal kerja yang melibatkan nama syarikat tempat aku bekerja. Semuanya serba tak kena. Berat. Menanti azan subuh pada jam tepat pkol 5 terasa sangat lama. Aku tabahkan hati, gagahakan diri. Mengambil widuk, lalu teus membaca ayat2 suci dengan harapan tabahnya lah hati yang kian celaru. Serabut. Al-Fatihah untuk arwah.

Pukul 8 pagi, begerak ke office seperti biasa. Sampinya di office semua mata tertumpu pada aku. Mujur ada yang sudi membantu gantikan tempat aku untuk jumpa client. Kerap sangat hari tu aku ke tandas. Aku tak mampu nak sorok muka aku yang agak sembab. Dengan mata yang agak sepet. Dari selepas subuh aku tuam dengan ais. Orang masih akan tahu aku menangis. Aku pura-pura seperti tiada apa-apa. Dalam hati hanya Dia yang tahu. Peritnyerrrrr...

Lalu depan meja depan pintu bilik arwah je hati dah sebak. Tak boleh kerja kat situ lagi rasanya. Sebak. Sebak teramat2. *nanges lg*


Semua di FB aku luahkan. Aku tak nak libatkan kerja-kerja dipejabat bercampur dengan emosi aku yang sudah pastinya tak tentu langsung. Yang aku tahu aku teringat semua apa yang aku buat pada Al. Layanan aku, cara aku bercakap, cara aku lawan perasaan aku dari suka bos sendiri, segalla-galanya. *menangis..dan terus menangis..*



No comments:

Post a Comment