Saturday, January 1, 2011

.:: Selamat Tahun Baru Cinderella ::.


Nak cerite dari mula nih. Balik dari kerja pukul 6pm. sepatutnya pukul 6.30pm tapi aku kan pandai buat muke seposen. Maka lepaslah aku balik pukul 6pm even sebenarnya macam takde beza pun 30min tuh. Takde langsung. Bukan dapat pizza seketul pon. So, macam takde function balik awal. Dah balik sempat lagi tuh bergayut kat telefon dengan Mr. Shy. Ehhh... pepandai jerk aku bagi nama dia Mr. Shy. Balik kije after Maghrib aku terus terlelap. Tak sedar weh, macam penant jerk bekerja hari nih. Tipu sungguhlah kan. Padahal pergi kerja pun banayak main dari bekerja tapi penant mengalahkan Safee Sali jaringkan gol. <--vongok jerk perumpamaan neh. Tapi demam Piala AFF Suzuki tak hilang lagi kire logiklah perumpamaan neh. Ah, tak kire.

So, dekat dekat  pukul 9, aku bangun dari tido. Sunyi sepi jerk rumah aku. Sunyi macam malam keliwon tuh. Siyes. Meremang jerk. So aku pun tengok handphone aku dulu. Mende wajib after bangun tido. Tengok tipon. Doa tido tak bace, doa bangun tido lagi la tak bace. Bagus sangatlah. Elok momok telan ko jerk Nur. Bile rumah dah sunyi, aku kenelah berjaga jaga. Check pintu. Aku baik punya nak bukak pintu konon konon nak check pintu kunci ke tak. Sungguh, pintu grill aku dah berkunci. Then aku balik bilik tido aku nak g hamek kunci kerete lah. Kat kunci kerete ade kunci rumah sekali. Hampeh! Kunci tadeeeee!!!! Sob..sob..aku menggelabah gile. Sampai ke dapur aku mundar mandir. Gile tak gile? Then aku baru teringat aku tak solat lagi.

So after setel hutang dengan ALLAH aku pun pergi dapur. Haaa..nampak megi kari berapi. Macam sedap. Lagipun macam dah lama tak masak megi. Ok. Aku nak masak megi. Terus lupa yang aku terkunci kat rumah sensorang nih. Boleh? Megi punya pasal. belom lagi orang bagi makan nasi beriani dengan kari kepala kambing kat tengah tengah. <-- Lagi dasat aku bagi perumpamaan. Hahaha. Sambung balik. Aku masak megi. Pastu on PC then menempek depan dia tengok blog dan FB. At the same time SMS ahem ahem dengan kawan kawan. Perghhhh...boleh tuh buat kije serentak. Tamakla ko Nur. Fesbuk, SMS, email, chatting, ko sedar tak tv kat depan pon ko bukak? Orang takde tuh. Ngeee..Ok. Aku g turn off tv jap.


Pause



Ok kembali dengan MILO panas kat cawan. Huarghhh...aku tak tutup tv terus tadi. Melekat sekejap tengok kartun kat Nickelodeon. Demnla kan. Kartun best kat Nickelodeon. Spongebob squarepants. Pastu boleh pulak ade Shaun the Sheep.PErghhh.. Tak bangun aku. Then..paling malang. Aku lupe aku ade masak megi. Voddo lah dah kembang megi aku. Salahkan ASTRO. Demn. Dahla terkurung, home alone, megi kembang. Apela nasib aku neh????? <--Tarik tarik rambut. Jap aku nak makan jugak megi kembang nih. Membazir itu amalan tak gune makhluk halus. Baik makan dari bagi makhluk itu makan.


Pause.


Slurrrppp. Sedap. Biarpun megi kembang. Makan depan tv yang buat dia sedap. Even tekak aku rase lain macam makan benda kembang kembang, tapi aku fokus kat tv lagi dari tengok megi. Kang tak lalu makan lak terbayang bayang CACING. Iyekkk.. *pegang perot*. Ngaaa..geli jerk. Huarghhhh!!!! Aku nak jerit jerk rasa. Patutla tadi macam tercekik. Air MILO aku tertinggal kat meja komputer neh. Tak gune. Dah sejuk. Apehal macam macam jadi kat aku malam nih haa?? Ape dosa aku?? Tak paham lah. Sedot jerk Milo sejuk. Redha. Nak bangun dah malas. Kang ade jerk tertinggal. Ade jerk mende lain jadik. Haru biru jerk hidop.


Sekejap jerk dah pukul 11.(Memanglah. Dah ko tengok tv sampai cermin tv nak retak.) Cepatnyer mase berlalu. Bukan tadu aku baru masak megi ke?? Hahaha. Dasatlah aku rasa. Macam kelakar jerk tinggal sensorang kat rumah. Macam tak tentu hala. Malaslah nak call Acik Imah. Ntah ntah dorang tengah chill chill kat luar. Kalau call kang macam spoil mood dorang jerk sambut new year. Tapi mana dorang nak pergi??? Jalan sesak bagai. Kepala serabot jerk pergi. Elok aku tak pergi. Kang tak pasal pasal aku sesat hilang mak lagi. Sia sia jerk. Jenjalan Giant pon boleh hilang mak. Inikan tempat crowded. Elok sangatla ko tak pergi. Dok umah diam diam.  Jangan noty noty. Panggg kang! ok. Mr. Teett dah mesej. Hamek ko. Kene ceramah jangan makan megi. Padahal dah semangkuk aku bedal. Habis licin. Dan mesek pon terus masuk lagi. Danb lagi. Dan lagi. Dan sudah stop. Dia nak main futsal. Ade match kat pusat sukan katanya. Macamlah boleh menag? Hahah. Matilah kalau dia bace post neh. Ok. Ade kartun  Spongebob. Nak tengok jap.

Pause. 30 minit.

Erm, tahun baru ni aku berazam nak tunaikan janji tahun lepas. Ehhh..Boleh ke? Pastu tahun depan tunai azam tahun neh. Hahaha. Tadelah. Acah jerk. Nak kawen lah. Haa.a.boleh tak berangan camnih? Ade ke Cinderella macam aku neh putera raja nak? Hukhuk. Berangan lagi aku neh. Lempang nak? Dush3x! Wake up!!!! 

Erm, Selamat Tahun baru kawan kawan, penskodeng semua. Tak lupe jugak stalkers. Anda meme pandai jadi stalker. Tunggulah. Nanti saya stalk awak pulak. Jangan sampai kantoi. Cak cak cak. Haaaa... nak g toilet jap. Tak tahan. Eeeiii...


Pause.


Ok. Dah. G toilet pon lame aku neh. Bukan ade ape pon. Tak pahamlah. Menyinggah tuh tak ingat ingat. tolonglaaa...tak perlu kot update sini. Tapi nak update jugak Suketi aku la. <--monolog.

Ok, baru dapat SMS dari MR. Teet. KAtanya dia masuk final malam esok main fitsal. Hebat jugaklah deni. Tapi aku tak tahu deni camne. HEnsem ke? Kacak ke? Tapi takpe. Cukuplah aku tahu dia lelaki sejati. Bukan sutun sudah. kire bagus. Aku akan tunggu dia. Erm.

~ Dah bunyik merecun. Selamat Tahun Baru 2011 kengkawan sekalian alam. Termasuk Planet Kacang sekali. HArap harap tahun nih kita semua boleh kawen serentak. Pastu pregnant serentak, bersalin pon serentak. Ape yang serentak? Ko jerk tak kawen lagi Nur. Orang lain dah ada anak sorang.Ok. Sentap. Malas nak taip dah. Nak tengok bunga api kat jendela. Sentap gile bile tak dapat kuar rumah., Happy new year Cinderella. YES! I am Cinderella of this year.







8 comments:

  1. Alamak.. terasa aku yang menjadi pengstalker.. huhuhu..
    xpe2, stalker2 pun aku paham perasaan ko nur.. aku ni nk menulis blog mmg lagi la xde mood, melayan perasaan sedih jugak memanjang.

    Same la aku x celebrate pun new year.. Aku rase dah xpatut pun nk celebrate2 nih. Makin jauh je kite dari Maha Pencipta. tapi nk wat mcmane, keinginan manusia, nafsu yg wat orang nak jugak celebrate.

    Aku rase nk berblog kat comment ni jek.. haha..
    Bile nak dating dgn aku?? ooppss.. marah en tett kang.. sori2.. ktorg best friend je.. Time Kasih nur sbb jadi best friend aku yg plg sporting.. serius aku terharu.. jadi akak angkat aku nak?? :P

    ReplyDelete
  2. hahah..mengarut lah ko jd akak agkt..kang terangkat susah pulak..bile erk nak dating? hahaha..;

    ReplyDelete
  3. hooooo... bahaya statement ko tu..
    bole gak.. hahahaha..

    aku bole jadi pendengar crite ko, n ko pun bole jadi pendengar crite aku..

    ReplyDelete
  4. amende jerk cerite ko yg ko dah cerite kt aku?? aku tatau ape2 pon hal ko..ko main sorok2..mencikk..

    ReplyDelete
  5. sbb crite aku xmenarik weh..
    xmcm cerita ko.. best.. sbb tu aku leh jadi pendengar setia cerita ko.. hahaha

    ReplyDelete
  6. aku ckp cerita ko best.. bukan citer lawak..
    tapi ko ni lawak gak.. hihihi

    ReplyDelete
  7. erm..ko meme sengaje jerk kan? gelakkan aku..ok..

    ReplyDelete