Saturday, January 15, 2011

.:: Tolak tolak ::.



Erm, nih nak cite pasal pagi tadi, 15 Januari 2011, Sabtu. Voddo la hari nih. Orang semua cuti. Aku jerk kot yang mengalahkan nepal kene pergi kije pepagi buta. Hebat tak? Hebat tak?  So arinih aku bangun awal. Mana taknya awal. Sesudah subuh jerk Acik Imah dah pasang radio dia kuat gile. Nak terkuar anak telinga aku. Ade ke anak telinge? Taik telinga. Pembetulan. Kuar pulak lagu, ape ntah. Yang telinge aku tak boleh terima. Radio Klasik Nasional beb. Sape tahan dengar. Tak sanggup aku. Maka, awal lah aku bangun. Chow secepat yang mungkin.

Erm, Pukul 7...aku ulang pukul 7 k..7 PAGI aku dah turun bawah. Sebabnyer, aku masuk kije pukul 8pg. Kunci office kat aku weh. Gile la kan. 1jam awal bergerak dari rumah padal 5km jerk pon. Ntah. Tak sampai. Tapi nek kete kenelah berkire dengan trafik dan jugak lampu isyarat bapak gile sekejap hijaunyer. Lemah tenaga batin betol la tengok. Menyirap jerk kalau akulah minah yang bawak kete betol betol ade kat line dan time tuh lampu merah. Eeeeiiii..geram aku.Nak dijadikan cerita, cik puteh aku kene blocked. Demn la.

Banyak kete lak tuh kat depan cik puteh. Termasuklah kete kebal Pak Lan. Van Vanette kaler hijau. Saje jerk kasi kecoh panggil van dia kete kebal. Banyak jasa tuh. Even aku bawak kat highway mase takde cik puteh dulu. Sekarang nak naik pon dah berlagak sikit. Hahaha. Kesian ko kete kebal. So, aku kene lah tolak 6 bijik kete. Bapakla senaman pepagi buta. Tolak kete tuh. Hulk Hogan pon takde kene buat senaman pagi gini. Siap golek golek lagi kot atas katil. Aku jerk lebey lebey. Kecah la luuuu...

Masa aku tolak kete, Acik Imah sekodeng dari atas. Aku dapat bau dari bawah. Padahal aku masuk dalam kete panas enjin. Sambil sambil tuh sekodeng la sebab aku tau. Mak aku sorang neh meme suka skodeng aku dari atas. Sampaikan aku balik umah dia boleh tegur "Parking kete senget, tak reti parking ke ape? Tak masok kotak betol betol." Hampeh jerk. Tau tau jerk. Bahaya betol. So, masa aku tolak kete hujung sebab ctu jerk ade ruang nak menolak. Acik Imah jerit dari atas. "Berlatih senaman ke kak?" Huarghhhh!!! Saje jerk Acik Imah nak malukan aku. Aku buat dekkk jerk. Tolak dan terus tolak.

Sampai turn tolak kete kebal Pak Lan, aku terlebeh tolak. Kelam kabot aku pergi depan kete tahan balik. Time tuh aku dengar Acik Imah dengan Adik aku gelak bapak besor. Mencikkkk. Ape yang lawak ntah. Menggerutu jerk ati aku dengar suara dorang. Tapi bila aku dah drive. Aku pon tergelak. Sebab macam kartun aku lari2 depan kete kebal Pak Lan tahan kete tuh. Hahaha. Lawak boddooo. Sampai ke parking office aku senyum sensorang. Gasaklah. Janji aku bahagia. Itu jerk la cerite aku untuk pagi tadi. Takde dah. 

Ehhh...ada lagi. Kat opis, aku buat decoration. Gantung gantung ikan. Aku tak tau la ape boss aku beli untuk decorate ofis tapi yang aku tau tahun neh tahun arnab tapi yang banyak ade kat opis aku ikan. Aku ulang k....IKAN. Bukan ARNAB. Boss aku neh tengok kalender suku kaum ape ntah. Serabut jerk aku tengok. Masuk masuk jerk pintu cermin depan ade ikan. So bile aku keluar dan tengok staf staf len, dah macam dalam akuarium dah. Hahaha. Dugong jerk penuh. Hahahaha. Aku dah tak boleh menaip. Kremmmm...kelakar boddooo...korsng tak tengok lagi ofis aku camne. Gelak menages nanti kalau aku upload pic. Tapi aku malaslah nak upload. Kesian boss aku. Hahaha.


No comments:

Post a Comment