Tuesday, January 25, 2011

.:: Cak cak cak ::.

Ahem ahem. MC pertama tahun ini adalah hari ini. Oh titakkk. Kenapa mesti mengada ngada amek MC neh haa? Kate macho sume tapi demam sikit amek MC. Ape paedahnyer semua ini?? <--emo untuk diri sendiri. Gedik jerk. Pangg laju laju.

Bosanlah dok umah saje saje. Takde plan. Kang nak tengok wayang, terbit rasa simpati kat budak budak opis yang kompom kompom kene buat kije aku. Haishh, caring sangatlah aku neh. Aku demam takde pon dorang busy botak tipon tanya sane sini. Ke aku dah selalu sangat MC? Ehhh, mane ade. Doktor yang selalu bagi. Bukan aku yang mintak. Aku baik punya patient. Saket pun selalu bajet macho kacak bergaya, sehat sehat jerk lagaknyer. Iyaahhh. <--suke kembangkan diri sendiri..macam nak lesing jerk jerk deni. Nyah ko dari sini.

Erm, sebenarnyer pagi tadi meme rase demam gegile punya demam. Panas beb. Macam air panas mati. Panas mati ke? Itu air puteh sejuk voddo. Dedar orang kate. Tapi Acik Imah sebot dedor. Tapi lain lak Pak Lan sebot.. dedau. Bior lantok la kome nak sebutnyer ape. Janji aku tak sehat. Semua orang paham. Banyak benor loghatnyer. Pening aku. Kang tak pasal pasal aku minum ubat batok neh habis sekali nafas kang. Bior MC lagi esok. <--apehal nak emo emo ntah. Lebey la deni..ishh!
Lame gile tadi dating dengan Dr. Rafee kat Poliklinik TTDI. Kata doktor , aku neh tabah. macam tak saket jerk. Tabah ke aku?? Haishh, doktor tak tau lagi betapa tisunyer hati aku. Kawan blocked aku kat fesbuk pun aku nanges. Bapakla tisu ati aku. Kene blocked jerk pon bukannyer kawan ko tuh terus lupekan ko. At least dia mesti ingat ko dan akan tengok blog ko. Lek lek jerk. Bersangka baik dengan kawan kawan k. <--ayat pujuk diri sendiri.

Erm, percayelah, aku bukan blocked korang saje saje. Yang blocked aku tuh pun dia ade sebab. So aku takkan argue. Yang penting sekarang fokus dengan masa depan yang lagi mencabar. Mencabar ke? Macam stereotaip jerk hedop ko neh Nur. Mencabar amendenyerrr??? <--monolog semedang aku neh.

Ok mendapat SMS dari Mr. Teet. Dah sampai kelas dah dia. Lek lek jerk budak marketing neh belaja tapi result superb. Dengki betol lah aku. Pick up jerk ape lecturer ajar. Tak study pon boleh skor. Neh mesti bela or bawak toyol neh. Aiiippp...bersangka baik dengan kawan kawan. Baru tadi cakap kan...kene kangg. Dan mendapat call dari Ngah Fizi. Alolo...rindu betol aku kat abang ngah aku sorang neh. Macam dah lame tak bergayot ngadu ngadu kat dia. Itu maknenyer aku dah matang. Sume menda buat sendiri. Masalah setel sendiri. Esek nak bergantung bergayut kat dia jerk apehal?

Rasenyer banyak menda dah kembali kepada sedia kala. Sedia kala? Tak semua la. Tapi keadaan dah kembali tenang. Dulu banyak sangat isu. Bergadoh jerk kije aku. Lek lek sudaa. Jangan childish sangat. Kena blocked kat fesbuk pon nak nanges. Amendenyer punya tacing la... Haish!

Ok, jari dah lenguh la ngadap skrin neh. Bukan boleh tengok muke korang pon. Nak bukak sekor sekor punya page kemain banyak. Aku ikut name jerk k..arinih aku start dari A. Dalam 50 orang dulu. Esok esok aku sambung lagi A lagi 50 orang. Tanda aku concern dengan kawan kawan aku. Yang bace neh, trimas k. Jage diri kat negara orang. Jangan noty noty. Hujan emas kat sane. Kat Malaysia hujan batu tapi lagi best hujan batu. Dok negara orang tak dapat rasa masakan mak. Aku dok dengan mak tiap tiap hari balik bukak tudung saji. Dah kenyang pon at least cubit sikit ikan goreng. Penangan air tangan mak. Ohh, rindu kat Acik Imah. Bukan baru tadi dia masuk bilik ke?? Dah rindu. Mengada lah kau nih.

Babai sume. Miss you a lot. Nanti kita jumpa borak borak, chatting, emailing, calling calling, hanging hanging... Ah, lebey la minah neh...babai.

No comments:

Post a Comment