Thursday, January 6, 2011

.:: La tahzan, dont be sad, jangan bersedih ::.

Err, takkan ade yang menarik lepas nih kat blog aku. Semuanyer yang tak best jerk. Isk..isk..aku sedehnyer la sangat mase aku mula menaip post nih. Aku bukak fesbuk then ternampak adik ex aku post kat wall akak dia. Then tibe tibe aku ternampak album kenduri bulan september kat surau. Isk isk..ade gambar dia. Berisi sudah. Arghhh..rindu. Bodohkan aku? Rindu pada orang yang mustahil ada disisi aku. (T_T) Nih ex no.1. Bukan yang aku kenal baru 2 bulan tuh. Hubungan yang bertahan 6 tahun lamenyer. Isk...isk..(berjurai sudaaaa..) Harap dia sihat. Aku takkan lupe name ko. Kenapelah aku ter'click' album akak tuh?? Haa kan dah tak boleh berhenti menages. Habis keyboard. Keyboard kene air mata boleh meletop tak? Tak kan? Kan? Kan? Ok. Nanges lagi kat keyboard.


Pause.


Sob. Sob. Sorry guys, aku tak reply SMS korang jap. Tak semua benda aku boleh reply kat SMS. Korang bacelah kat sini. Korangkan suke bace blog aku. Haa.. Bacelah sampai muntah  muntah. Aku sedey teramat. Masalah chenta jerk kot. Belum lagi masalah dengan tempat kerja, dengan orang lain. Maksud aku geng geng bola or sekolah yang sekarang tibe tibe buang kawan and berpakat pakat nak pulaukan aku sebab aku sokong Chelsea tapi bukan MUnyet. Go to hell. Malas aku. Korang esek mencarut jerk. Ingat aku sukeee???? Boleh pergi m**pos. Aku tak suke orang taksub sangat. Lek lek suda. *tibe tibe emo. Tadi nanges sekarang nak marah marah. Gile ke pompuan nih? <--monolog.

Tak semua yang kita nak boleh dapat. Aku ulang, TAK SEMUA YANG KITA NAK BOLEH DAPAT. Capslock tanda siyes. Tak perlu tunggu. Huarghhh. Seksanyer lah aku rasa. Kalau ni ujian boleh tingkatkan iman aku, datangflah ujian. Aku terima. Sabar. Orang sabar selalu dapat lebih. Ok, aku ulang, ORANG SABAR SELALU DAPAT LEBIH. MAcam biasa, capslock tanda siyes. Erm. No ebjetion rite? Dok diam diam bace jerk post aku nih. jangan tanya macam macam. Aku dah cuku serabut. At least biarlah sampai the end of this month. Aku ade checkup lagi 28hb nih. Ya Tuhan... *doa dalam hati* (mode: nanges)


Ngah SMS suh aku pergi merantau obersi. Erm, mane aku nak pergi ngah? Kalau kepala aku esek ade kat Malaysia neh jerk. Semuanya kat sini. Segala galanya kat sini. Bile semua pergi, separuh jiwa aku pun pergi. Dah macam aku Anang. Ke Ahmad Dhani. Lantak. Aku dah tak boleh nak fikir. Mainlah lagu ape pun.

Aku nak bangun qiyyam lagi malam nih. Takpe. DIA kan ade. "Tuhanmu tidak meninggalkan engkau dan tidak pula membencimu."- Surah Ad-Dhuha, 93:3. Manelah perginyer kekuatan aku sebelum sebelum nih?? (T_T) *nanges


Pause.


"Dan janganlah kamu berasa lemah, dan jangan pula bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang yang beriman." Surah Al-Imran, 3:139. 

Ape lagi yang aku boleh buat? nih jerkla. Hidup berpandukan petunjuk yang terang terang ade depan mata aku. Hati dah kering, kurang pergi usrah. Erm, kembali membasahkan hati. Arghhh.. Tertekannyerrrr... Rasa terbeban...tapi...

"Allah TIDAK membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Dia mendapat pahala dari kebajikan yang dikerjakannya dan dia mendapat seksa dari kejahatan yang diperbuatnya...." Surah Al-Baqarah, 2:286.

Kenapelah semua benda nih jadi kat aku. Aku tak suka rasa perasaan camni. Rasa teruk, rasa rendah diri, rasa sangat sangat tak happy, rasa nak memberontak...isk..isk.. Ape yang sebenarnye DIA nak tunjuk kat aku???

""....boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. ALLAh mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." Surah Al-Baqarah, 2:216.

Terjawab. Segala galnya terjawab. Ok. Aku puas hati. Pasni post nih akan aku tengok banyak kali kalau aku down. Terima kaseh buku ungu. Kamu terbaik kerana sentiasa ada dengan aku. Thanks you ALLAH, kamu selalu disisi aku.



Kalau ada orang lain yang ada masalah same dengan aku, korang ingatlah ayat ayat nih. Tak rugi. Dah sampai hujung hujung nih, barulah aku rasa lega. Tak perlu nak cerite kat orang sebenarnyer perasaan kita. Cukuplah kita motivate diri sendiri. (ayat psiko diri sendiri, sokonglah aku). Aku nak promot tafsir kecik nih. RM45 kot aku beli 3 tahun lepas. Cute jerk. Bawak merata. Sape sape ade usrah dan rajin bertadabbur, bolehlah beli. Jangan beli tapi buat pekasam. Memang rugi. Lagipun ringan jerk. Jangan nak bagi alasan baak tafsir tangan jadi panjang, bahu jatuh, jari kontot. Lempang kang sia sia jerk. <--dulu aku bg alasan nih mase ade kelas agame.

Kepada yang dah beralih status dari MARRIED ke SINGLE, ENGAGED ke SINGLE, IN A RELATIONSHIP ke SINGLE, lek lek lu.. SINGLE ITU REMAJA k. Chow!



4 comments:

  1. hmm.. So sori for what happen nur..
    Nasib kite serupa je.. Aku ni pun suke wat janji yg xmungkin aku dpt tunai'n.. last2 mkn diri sdiri..
    aku pun tgh tenang'n diri aku dgn baca La Tahzan tu n thanks for ayat2 yg ko recommend tu.
    dekat FB tu bukan 'aku'..

    ReplyDelete
  2. erm..meme pon..dari dulu kot aku tau..dari cara kau..ok..la tahzan..aku meme stp masa igt ayt2 neh..

    ReplyDelete