Friday, January 21, 2011

.:: Salah nombor ::.

Ahhh....4 hari tak update. Busy la konon konon. Bweekkk.. Menciklah statement ko neh Nur. Lempang kang. Alaa, takde cerite terbaru la yang. I bukan tak nak update. I meme busy body kat office. Bukan kerja I pon I nak buat. I kan rajin. Ahaks! Gedik. Menyampah. <--monolog.

Erm, aku meme takde cerite nak tulis pun. Ntahlah. Macam typical girl jerk aku neh 4 ari neh. Ari nih jerk tak. Sebab aku nak update cerite semalam. Masa aku tengah kerja, ada 2 missed call tak berjawab. Tentulah missed call tak berjawab, takkan missed tapi berjawab. Haish. So, aku try miss call balik. Then dia call balik tapi aku tak sempat nak jawab. Pastu bile dah balik kije, time aku drive tuh aku call. Sekali, Uncle Cina angkat. Ngaaa..

Jap aku ingat ingat balik dialog aku dengan Uncle Cina semalam.

ntro aku abaikan jerk k. Amek yang tengah tengah.

NR: Uncle, i think you've dailled a wrong number.
UC: No lah. Whe's your daddy?
NR: Daddy at home. In PJ. (dah pukul 7pm bai...kompom Pak Lan kat rumah)
UC: What?! PJ haa?
NR: YEs Uncle, I've told u already. Wrong number.
UC: Where's ypour mummy?
NR: Uncle....mummy also at home with my daddy. (separa merayu tap disebabkan hormat aku layankan jugak)
UC: Ooo. Where are you right now?<--tanya lagi tuh...haishh
NR: Uncle I'm driving going back. Can I know ypur name Sir. <--tersasul panggil Sir. Pastu aku gelak. sorg2.
UC: Tay. Uncle Tay here.Tahipusam also have to work haa?
NR: Uncle Tay, can i know u want to speak to whom? I'm Malay Uncle Tay. 
UC: Ooo...Malay ar, I tought you are my niece. <--huarghhh...aku anak cina????? Cina sgt ke suara aku???
NR: Haa?! No la Uncle, I'm Malay. My name is Nur. N.U.R. <--dah terbiasa eja dengan customer aku.
UC: Ok ok. Wrong number. <--aku bantai gelak. Tak tahan sebab kat belakang dengar bini dia gelak.
NR: Ok Uncle, hapry chinese new year. Nanti Uncle hantar angpau kat rumah saya yer uncle.
UC: Hahaha. You're funny lorr...hahaha.Nice talking to you. Pappai.
NR: Papai Uncle Tay. Tata.

Dasat kan? Orang aku tak kenal pun aku layan. Lantaklah. Mak aku cakap kalau orang cakap leklok, lebih lebih lagi orang tua, hormat. Jangan nak ikut perangai remaja sangat. Remaja ke? Ngahahaha. Tapi korang tau tak...tak sampai 2 minit. Uncle Tay neh call balik. Hahaha. Aku siap jerit lagi. " Uncle...this is Nur again." Be;om ape ape lagi terus dia gelak.."Haiyya, how to get to my niece haaa? Ok ok Soli soli.:.

Ngahaha. Bapaklak aku tak boleh tak tekan minyak pon. Lawak dolz dengar suara uncle tuh. KEsian pun ade. After aku gelak terbit rasa kesian. Musto dia rindu kat anak buah dia. Siap mummy daddy. Ngahaha. Tapi dia nice sangat sangat. Suke layan orang camnih. Confident jerk bercakap even salah nombor pon. <--ececeh..mcm puji diri sendiri jerk. Lebey la luuuu...

Erm, dah dah. Krem jari aku bile aku teringat hal semalam. Paling lawak, aku bercakap time tuh masa kat lapu isyarat. Aku lupa aku bukak tingkap. So, aku cakap sikit punya kuat sebab uncle tuh takd engar. Maka, kerete sebe;ah pandang pelik kat aku. Ngahaha. Mamposlah. Uncle tuh bukan atok ko pun. Atok aku. Sebok jerk gelak gelak sengih sengih kat aku. Macamlah aku suke ko. Ngahaha. Brader tuh nek Honda City beb..chinese. Menyesal tak sengih balik. Mana tau dia nak bagi aku kerete Honda City dia tuh. <--macam dapat jerk cara bercakap tuh. Vongokla.

Ok. aku baru balik kije neh. Ngadap PC dlu. Bapaklah desperate tengok blog. Ngahaha. MAlas lah nak mandi. Sejuk. Hujan kat sini tadi. Kije pon dalam aircond. Logiklah aku beku kan? Kan? Kan? Ok. Stop dulu. Aku ada cerite lain nak cite nanti. Tunggulah sikit lagi nanti. Jari aku rajin macam nak mengupdate 2 3 4 post dalam 1 hari. Ganti yang beberapa hari tak update tuh. Ngahaha. Meroyan jerk aku. Gile. Ok Daaa...





No comments:

Post a Comment