Sunday, February 6, 2011

.:: Coti coti cina raya ::.

Fuhh!! Tersangatla puas bila dapat cuti penuh 4 hari berderet deret. Paling best BBQ tepi pantai kat chalet nenek. Superbla nekkk. Even chalet nenek takde air tapi cucu nenek nih simpan jerk perasaan nak mandi laut. Just tak cecah air jerk. Sebab takot tak dapat bilas air bersih after mandi laut. Kang tak pasal pasal tumbuh sisik. Eeeiii..tamo lah..takottt...

1st benda mase balik kampung, aku punya kazen time kecik2 berebot gugule hacks yang hitam tuh ade balik dari Santiago, USA. Kemain lagi. Nak cakap melayu pon terbelit belit lidah macam kene short belot letrik. <--haha..ayt aku perli dia. Mana idaknyer, bawak balik kawan minah saleh tuh. Luzmina ke Lasagnia ke Luna Maya ntah nme dia. Takde kije aku nak ingat. Bior lantok situ. Dia neh la yang selalu baca blog aku dari sane. Cett. kemain berlagak lagi bile cakap mampu baca blog aku samapai habis. Bajet lupa bahasa melayu la tuh..Poraahh.. Aku nak ucap terima kaseh sebab bagi biskut yang tak sedap tuh Oja. Muak aku makan. Krim dia tak sesedap krim roti gardenia kat Malaysia. Tapi satu jerk aku nak puji. kete Mercedez ko tuh no.plat Singapore meme buat aku dengki. Siyes. Ok, aku cari pakwe Singapore nnt. Hahaha..

Masa aku balik kampung, Pak Usu Bedol aku neh kerap sangat bercakap dengan dak Oja, aku tau..mesti dia ceramah dak Oja kaw kaw punya. Hahaha. Padan muke kau Oja. Yang ko tak pesan kat minah saleh tuh suh pakai baju longgar dan tak jarang apesal? Kau ingat neh pantai Florida ke haa...no wonder la jerung syok makan montot orang kat pantai sane. Pakai bikini. Len kali pinjam baju kurung aku neh ha.. Takde hal aku nak kasi pinjam. Kasi terus pon takpe. Buat kenangan balik Santiago sane. Pastu letak muzium.

Even lidah aku berbelit belit cakap dengan minah yang suara tenggelam timbul bercakap dengan aku, aku still boleh pick up ape dia cakap. Baik jugakla. Dia cerite camne dia bersusah payah nak kije tolong parent dia. Dia cakap nenek aku hidup senang. Perghhh? Senang ko kata? Nenek aku makan ubi kayu tau nak besorkan dak Oja tuh. Ehhh..silap..besorkan mak si Oja tuh. Tapi takpe. Maybe dia ade sejarah hitam dia sendiri. Aku bukan pernah sampai Santiago pon. Taknaklah. Dok Indonesia sekejap makan megi brand sedap tiap2 ari pon dah rase sengsara. (tapi best sebab sayur tanam depan rumah jerk..petik jerk kalau nak..macam kat Lombokla pulak..)

Dah..tamo cite pasal minah saleh tuh. Just nak cite excitednyer aku tengok banjir. Hahaha.. best. Ingat dapatla tengok buaya tapi takde. Air dah start surut. Tak best gini. Nak try jugak dayung sampan tapi tak dapat. Dapat main SMS kat bawak pokok kelapa jerk. Line pulak xde kat kampung. Seksanya rasa. Nak SMS dengan aku punya cikaro pon susah. Mak ndak punya rumah nampak bumbung. Umah mak ndak neh dekat gile dengan sungai sempadan Muar. So, tenggelam la. Umah Tok Busu Latip sawah pon nampak bumbung jerk. Rumah tepi sawah. Macam laut jerk nengok. Gerun. ALLAH Maha Besar. Seluas luas bendang tuh rata jadi laut jerk. Aku tak dapat amek pic. Bateri kong. Charger tak bawak. Tinggal tipon Nokia stok balik koceng gado jerk ade. 

Erm, lepas nih aku dah tak boleh nak jimba jimba sangat dengan fesbuk. Saya dah jadi cikgu tuisyen. Ajar Maths dan Science. Owh. cikgu ke? Geli jerk. Cikgu paling senget kat pusat tuisyen. I dont care. Belaja siyes sangat dan kerek pon bukan best. lek lek sudaaa.. ari nih takde kelas tapi mlm esk ade kelas. Sume kelas bergantung pada jadual kerja saya. HEbat tak? Hebat tak? Ade specialization kat ctu. Jadual fleksibel dan murid murid yang sporting gaban. Korang meme sailormoon lah. Ahaks. Ok, thanks semua sebab bagi saya peluang jadi cikgu kat pusat tuisyen Vista. Kita akan skor PMR nanti ya? Jangan malas buat exercise. Lagi satu, soklan sudah siap. Nantikan. Ok, nak mandi dan solat. Dah azan Zohor neh.. Papai.

P/s - Oja, boleh tak aku letak nama betol ko kat sini. Haaa..name ko kan sedap. Lek lek lu..dari harituh aku nak letak tapi ko esek tak bagi jerk. Lagi 1, ko flight esok kan? Dok negara orang tuh ingat2 sikit negara ko neh. Jangan sampai aku jadi cikgu kelas Bahasa Melayu ko nanti. Pak Usu cakap, ajarla minah salehah ko tuh pakai kain batik. Guna tali pinggang ko. Hahaha. <--aku tipu jerk. Pak Usu tak cakap pon. Aku tokok tambah.

1 comment:

  1. Aku sebenar'a nak tye sumthing dah lame, tapi aku takut ko marah..
    sebab aku perasan sesuatu..
    hmmmmmm.....

    ReplyDelete