Friday, May 18, 2012

.:: Bongok! ::.

Malas nak bagi salam sebab post kali nin sebab aku sakit ati. Takde nak cover2. G mati. Post ni aku khususkan untuk suami orang yang dok kt KEDAH. Biar aku mention nama dia akat sini sebab dia cabar aku sangat semalam. Nama mangkuk ayun tak reti bahasa nin Muhd Hafifi Bin Muhd Hafizi. Siapa2 yang pernah baca post2 aku sebelum ni tahulah siapa mamat bajet bagus ni. Yang tak tahu, dia ni ex halimunan aku. Yerrrr, bodohnyer kan aku? Percaya kat mamat merangkap suami orang ni. Korang kena tahu something. Aku kenal mamat ni bile dia tersalah hantar mesej kat aku lebih kurang setahun setengah yang lepas. Then, orang muda ni yang lahir pada tahun 1990, tak reti bahasa. Honestly, aku ingat dia baik sangat sebab setiap ari dok mengusik aku. Sabar even kena marah dengan aku. Of course la aku marah. Time aku kije pun nak mesej. Bongok!

Then, aku berani mengaku, aku suka gile mamat ni. Pendek kata, menaruh harapan. Bukan sebab dia muda tapi sebab dia ada something yang aku rasa oranag lain takde. He was my 2nd love after AMS. ini kesilapan aku. Aku tak baik sangat. Bila dah terlalu suka, macam2 jadi. Korang jangan fikir bukan2. Aku tak pernah jumpa dia even tengok pic dia pun. Bodoh kn? Aku tak pernah jumpe. Tak pernah tengok rupa. Asal aku tanya, ada je yang dia nak elak. Shitte! Masa aku kenal dia, ikhlas aku terima dia. Sebab? Aku serik dah bercinta dengan lelaki yang asyik nak jumpa je. Aku rimas kadang2. Pompuan lain mungkin suke tapi bukan aku. Bodohnya aku bila terlalu percaya. Dia ni konon2 daif. Orang kampung Machang, mukim gelong kat Jitra pandang serong kat dia konon2. Dia nin kata, dia duduk dengaan nenek dia. <--pandainyer menipu.

Bila dah kenal lama, dia jual tipon dia sekali dengan nombor2 kat kawan dia nama Zam. Ntah betol ntah tidak ade mamat nama Zam nin. # bulan dia buat dekkkk. Janji memacam. Memang, aku ade gaduh. Tipula tak gadoh kan??? Mase tuh dia cakap dia study kat POLIMAS. Dia cakap ade sorang minah nin muka sama macam aku. Dari cara dia cakap aku dapat tau, dia suka budak tuh. Fine! Sapelah aku kan?? Dalam bergaduh tuh, dorang boleh kuar makan sama2. <--aku ke yg jahat atau dia? Alasan dia, dia terlalu marah. Hohoho, kalau marah kita boleh ajak budak pompuan kuar makan2 nek moto samela kn? Dia kata tak nek moto same. <--tipu lagi....xpe..xde bukti lg time ninn.

Then, aku ajak jumpe sebab dia kata dia kata dia dok Menjalara. Fine. Aku merajinkan diri tengok2 skolah dia kat situ. <--kalau betol dia sekolah kat situ. Korang tau tak? Kitorg plan nak kawen tp timbul isu MAMA dia tak suka sebab aku berumur. Tettt. Aku bagiau korang..aku 4tahun lebih tua dari dia. Hebat tak? Yer, aku hebat sampai kawan2 yang tahu aku kawan dengan dia semua cakap aku dapat pucuk muda. Memang voddo. Macam biasa aku blurr, aku memang lembab & bendul dalam banyak benda. Asal aku sedih, aku drive kete g sekolah dia. Daah macam drama. Aku tak pernah suh dia lawan mak dia kalau mak dia tak suke aku. Itu dia sendiri tahu. Aku redha jela. Ni knon2 drama hebat. Dia suh aku sabar. Fine. Time tuh dah lbh kurang 3 bulan la dia tak kontek2 aku.

Ntah camne, kawan dia si Zam ni kontek aku gune nombor dia. Naaaa..tahi! Bodohnya aku suruh si Zam tuh g cari dia kat umah. Aku bukan jenis cepat lupe orang aku sayang. Bukan aku jerk. Korang pun same. Salah aku keee??? Dia salahkan aku dalam hal ni. Bongok! Korang tau tak katne bodohnya aku? Aku nanges kat phone bile aku dengar suara dia. Aku cakap aku rindu kat dia. Huarghhh...macam Hindustan. Aku tak tau ape dia rasa time tuh. Mungkin bangga bile sorang perempuan bodoh bendul syok kat dia merayu2 jangan tinggalkan dia. Isk9. Sedihnya aku. Yang ni salah aku sebab tak fkir panjang. Sebab terlalu rindu aku lupe sesuatu yang lagi penting.

After pujuk ayu aku, kitorang janji takkan putus. Wah, kapel balik dolz. Tapi tak lama pastu..tahan 4 bulan je. Mase raye tahun lepas. Dia call aku, dia kata dia call aku tapi lelaki jawab. Dia call pagi dalam pukul 7. Seingat aku..aku kat kampung. Takde langsung call dia masuk. Di cakap lelaki yang jawab call tu kata aku tengah tido lagi. Aku rasa murahnya diri aku bile aku bace sms yang dia hantar. Aku tau ape dia fikir. Aku tidor dengan lelaki. Kalau aku jahat pun, aku takde nak gadaikan maruah aku sebab kalau aku buat dosa, mak bapak aku pun tanggung sama. memang aku pernah free hair. Tapi tu dulu. Sekali je sebab aku bengang dengan 1st ex aku yang cakap aku kolot. Menyesal tak sudah. Bila aku dapat agak ape dia nak cakap, aku sedihla kan...bile mase lak aku tido dengan lelaki pagi raya. Gile? Dia tak tau yang 1st day raya tuh aku raya umah ayah ngah je. Pastu sampai esok aku terbaring sebab aku sakit. Aku bukan jenis suke jaja yang aku ni sakit. SAKIT KRONIK. For those yang tak tahu, aku ade kanser paru2. jangan risau, kanser ni takde nak berjangkit kat korang macam HIV/AIDS. Aku doa, takkan ade orang malang macam aku. Umur 23 tahun dah sakit kronik. Special kan aku?

Sebabkan peristiwa raya tuh, dia tinggalkan aku. Salah aku ke bile dia call & lelaki jawab? Aku siap suruh syarikat telco check voicemail aku semua. Takde satu pun call dia masuk pagi raya tuh even a miss call. Salah aku ke? Then after 2 bulan lebih baru dia cari aku balik. Aku dah tak boleh terima. Camne aku nak terima? Nak jumpa, dia tak nak. Bukan aku nak ajak dia buat maksiat. Just nak jumpa & aku akan bawak kawan. Maxis kan ade frienfinder. Memula dia tak nak approve, bile aku cabar then baru dia approve. Ade kat sungai buloh beb. Then ade kat Jusco. Kata dia, dia balik KL sebab bapak dia sakit. Caring plk dia dengan fmly sedangkan sebelum2 ni dia ckp dia terpinggir dengan fmly sendiri. <--cmne?? salah aku ke?? sape yg menipu? lg 1 korang kne tahu. Aku mintak alamat dia kat kedah tuh. Dia boleh tak tau. Gile!!! Camne ko apply masuk poli kalau takde restrict address? Banyak keraguan. Kalau korang kat tempat aku? 

Disebabkan aku tak tahan rasa frust, aku admit. Air kat paru2. Tanggung sendirila kan? puku 2 3 pagi g mandi sungai kat Kemensah, Ulu Klang. Time tuh, dia cari aku. Aku mengaku aku cakap aku dah kawen. Preggy lagi. Time tuh bulan 1 awal thun ni. Muahaha. Dont get me wrong. Aku just nak lepaskan diri dari manusia tak reti baha ninnnn. Aku dah tak boleh nak terima lakonan dia yang mengalahkan Aaron Aziz ni. Then 5/3 di kawn. Yang paling tak tahan sebelum dia akad nikah 5/3 tuh dia ade msg aku. Dia jemput aku dengan "hubby" aku datang tapi kad tak bagi. Tahi! Masa dia sms hubby aku..dia ckp kad tak buat lagi. Apekah??? Time tuh lagi 2mggu kot sebelum 5/3. Kalau korang? Klu aku...mmg dah menggelabah nak jemput org. Alasan dia tak tau nak buat majlis kat mane? Either kat opis papa dia yang kat Lembaga Getah Malaysia cawangan mana pun aku tak tau or even kat kampung. Korang cuba bayangkan k..dalam massa 2 bulan dia tinggalkan aku, dia boleh plan nak kawen dengan Sarah. Suspicious kan?? Mustahil dia boleh buat preparation within 2 months.

Then dia kawen, & pagi after seminggu berkahwin..dia sms aku. Aku bukan jenis suke meniu orang lama2 sebab mak aku pesan menipu ni tak baik. Aku mengaku kat dia yang aku tak kawen lagi. Yang aku ingat dia sonok bercerita seronok kawen ni. Tido ade orang peluk, ade orang mandikan, ade orang masakkan & isteri dia masakkan dia nasi hujan panas arituh. Umm. Bile aku cakap aku tak kawen dia reply sms aku "Awak ni napeeee????" Aku tya balik kenape??? Then dia cakap sarah mintak maaf. Naaa..ape kaitan sarah?? Sebabnya sarah dah kawen dengan dia. Lantak korangla nak kawen. Bukan aku yang nikahkan korang. Dah jodoh korang kan??? Lepas dorang kawen, aku takde nak start sms suami orang. TAKDE! Tapi suami orang ni yang terkejar2 aku. Aku tak bangga tapi aku kesian kat bini dia tuh. Suami orang ni cakap dia tak sentuh bini dia sebab esek ingat aku. Dia tak boleh buat sebab terbayang aku. Macam $#%@$. Suami mana yang boleh tahan tengok isteri cantik??? ISTERI tau...bukan awek. HALAL! Kalau korang?????? Dia tak habis2 salahkan aku. Sebab aku dia TERRRRRkawen dengan sarah. Salah aku ke dorg kawen??? Bagi dia, sume ni salah aku. Kata dia, klu aku tak tipu dia ckp dia dh kawen, dia takkan kawen dgn sarah. kalau korangggg??? Label la sendiri lelaki camni.

Selama sebulan dia kawen..selama tuh la dia dok ganggu hidup aku. Setiap hari. Tak dapat lupa, mintak maaf, sakit, tak rasa bahagia....bla bla bla. Salah aku ke ko tak bahagia??? Beria2 cakap nak bincang dengan sarah untuk dapat permission kawen lagi sorang. Aku saje nak uji, aku cakap...kalau dia tak cintakan sarah & tak pernah sentuh sarah...lepaskan sarah. Dia cakap TAKNAK sebab sarah jaga dia kat sepital masa aku takde. Macam haremmmm sebab cmne aku nak jaga? Kalau nak jume pun ko mengelak. Vavi. Mintak maaf sebab aku tak dapat kawal marah aku. Paling aku tak boleh blah bile dia cakap Sarah Nur dia masa aku takde. Watta F***??? Dari ayat tuh dia baru je replace aku dengan Sarah dia. How come dia cakap dia takde perasaan kat Sarah?? Pity her. Salah aku ke salah dia yang mereka2 cerite?? Dia kata dia pujuk Sarah, tapi Sarah tak bagi kitorg kawen. Then dia mengalah. Lantak ko la kan. Bukan masalah aku. Aku takde hal nak tinggalkan ko. Ko suami orang. Tapi yang aku tak paham, dia esek cari aku jerk.

Ni latest, malam tadi suami orang tak reti bahasa ninnnn sms aku lagi. Konon suruh aku jangan berdendam. G mampos aku kate. Post ni aku buat sebab dia cabar aku. Dia cakap jangan HIPOKRIT dengan orang lain. Dia tak sangka bahasa aku gune ninnn. Hello, kalau org lain bace sms2 ko pon dorg naik angin tau???? Aku memang maki dia..tapi aku tak pernah mencarut kat dia. Sumpah. Aku pernah panggil dia binatang. Aku cakap dia loser sebab tak boleh buat keputusan. Aku hina dia sangat2 sebab dia cabar aku sebagai sorang perempuan. Fine. Aku tak malu nak bagitau semua orang yang baca blog aku ni. Bila seorang perempuan muda, tak sihat macam aku berkahwin....kemungkinan besar aku susah nak dapat zuriat. Sedihkan??? Itu kekurangan aku. Aku memang tak mampu nak buat ape2. Tapi...dia gunekan kekurangan aku untuk sakitkan hati aku. "Lantakla jntan tu mampu ke x... aku ade Sarah. Aku akn dapat ank ramai. Ko ade??" Dalam tipon aku ni..date dia 18 April 2012..jam 2329.. Aku simpan sms tu lagi. & aku forward pada Hafiz. Hafiz tu orang yang sokong aku selain mak abah. Aku terdiam baca sms suami orang ninn. Aku teringat sangat2 bile aku cakap dengan dotor aku nak kawen. Doktor cakap, Yes u can. But, if u get preggy, we cant proceed your treatment. & After u have deliver the baby, we advice u not to breastfeed your baby & most probably your husband will face smthg that risk your life upon delivering. Aku tak ingat sebijik2 ayt doktor tuh tapi lbh kurg. English aku pn tak bagus sangat. Sebab 1 ayat dia tuh..aku TERDIAM.

Untuk manusia keji tuh, ko boleh jatuhkan aku dengan ape cara sekalipun ko nak. Ko kata aku hipokrit tunjuk baik depan orang. Aku tau aku comey & ape yang aku maki2/marah2 ko dalam sms tu macam tak sepadan dengan muke aku yang comey ni kan? Ko suh aku update blog supaya orang tau perangai sebenar aku kn? Aku dah update. Aku harap ko tak ganggu aku lagi pasni. Aku tak pernah nak mandrem2 ko supaya ingat aku, aku ade iman lagi even tak banyak macam ko dengan Sarah ko yang sempurna sangat tuh. Aku memang takkan berbaik dengan ko. G mati! Sebab ko tu tak jujur, mungkir janji & sangat2 pandai berlakon. Dramatis baiii. Aku dah tak peduli pasni orang nk kata aku ape. Memang ni perangai aku. Aku bukan jenis yang kuat nak melantun. Aku boleh marah & jadi bukan seperti aku. Aku ada sabar & tahap sabar aku tak tinggi macam mereka2 yang bersifat maksum. Aku tak usik kehidupan ko, ko pun jangan usik or sebok2 dalam urusan peribadi aku. 

Aku harap ko puas hati. Ko nak sangat aku buat pengakuan yang aku ni jahat kat blog kn? Aku dah buat. TOLONG JANGAN GANGGU HIDUP AKU. Kalau ko tak bahagia dengan bini ko tuh, itu bukan masalah aku. Pandai2 la ko setel sendiri. Umahtangga ko takkan aku lak kena uruskan?? 

Memang aku sakit, at least...jangan buat aku sakit dengan cerita2 yang ko reka. Klau ko baik sangat & jujur...isnin lepas ko dah tonjolkan diri depan aku. Tapi ape alasan ko??? Penatla..baru sampai pukol 11.30pm td. Esok nak g kelantan. Hello baiii..ko ni buruh high class yerrrr??? Merata ko g. BULLSHIT! Nak seribu daya, taknak seribu dalih. 3 orang dah pernah kontek ko ajak jumpa kan? Ngah Fizi, Ngah Joe & Hafiz. Semuanya ko bagi alasan. Kalau ko betol sangat, tunjukkan diri. Bukan menyorok kat belakang binila weiiii..

p/s:- post ni aku buat sebab si mangkuk ayun ni yang suruh. Dia cakap aku hipokrit sebab kat blog aku baik2 je tp sms dengan dia bahase aku teruk. Fine! Aku dah update. Sekarang ape lagi ko nak??? Kemaaafan dari aku? G mati! As i sms to u last nite....g mampos! Ini blog aku & ikut suka aku nak buat ape. Kalau ko ingat aku desperate sangat nak ko....silap! Bukan aku yang kejar ko, tapi ko yang kejar aku. Ko kata aku hipokrit kan?? yang ko tercari2 lagi apehal??? Bongok!!

~ tak semua pmpn gilekan suami org k!~










2 comments:

  1. assalamualaikum.... yg slh ni sy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sng je kn??u always be like diz. keep ur promise. jgn nk ggu org dh. dh ade istri bt cara ade isteri. igt sikit, bkn org len yg pkse awk kawen...tp tu plhn awk sndiri.so,benti salahkn org len.

      Delete