Wednesday, July 18, 2012

.:: Janji ::.

Asslamualikum.

Sebelum kita sign in vlog nin, kita dah off dedua phone kita. Kita tak nak ada orang ganggu kita masa buat post ni. Kita nak someone paham kita. Sebab kita kurang bercakap or berbincang. Bukan salah sesiapa tapi keadaan dan tuntutan yang lebih penting harus diutamankan.

Untuk seseorang yang dah pun mengikat diri kita dari dipinang orang lain, post ni khas untuk awak memandangkan saya tak pernah buat post khas untuk awak kan? Sekarang nin, kita dah ada sedikit kekuatan nak update kat vlog ni untuk awak. Kalau pasni pape jadi, boleh baca post ni banyak kali. (^^,) Patotnya saya nak post lepas raya nanti tapi takot tak sempat lak. Kita tak tahu bila masa kita sampai. Kita pernah mimpi kita dah nak mati. Dalam mimpi tuh kita tak boleh bernafas, kita terjaga then kita rasa mengah. Kita takot. Kita perrnah cakap kat mak & tanya mak kita tentang benda yang sama macam kat bawah ni. Tapi mak tak reply pun. Kita rasa terabai. Kita tau mak pun tak boleh nak jawab. Bacalah.

Jangan tanya katne kita dapat benda kat bawah nin. Tapi kalau tahu, bagusslah. Senang sikit. Benda ni hanya orang yang same tempat macam saya jerk selalu buat. Takdir kitorg ALLAH dah tulis. Definitely we cant compare others happiness with ours. (T_T) Sumpah, kita jeles tengok orang yang sihat2. Dorang sememangnya kurang satu benda nak fikir. Pasal SAKIT.

Ramai orang kalau cakap kanser jerk, first perkataan yang keluar "kesiannyer ko." Saya tak nak dengar benda tuh. Kalau mak kita berrcerita kat jiran2 pun kita marah mak kita balik. Kita tak suka mak kita kenalkan kita pada orang2 kat luar sana dengan "ni la anak saya yang sakit tuh.". Nak mintak awak tolong cakap kat mak saya passal ni sebab saya kalau cakap, saya terus nanges. So perkataan yang nak cakap tuh takkan terjelas keluar. Tapi tolong cakap kat dia bile saya dah tak ade nanti. Bukan sekarang <--ni sampingan.

Umm, actually semalam lepas awak bagitahu ibu mintak awak buat istikharah, kita dah start rasa ada betolnya. Even hati kita takot pilihan awak berubah. Mujur iman ada lagi, siapa kita nak lawan takdir ALLAH. Tapi sampai massuk2 dalam mimpi. Saya siap mimpi saya akap dengan ibu awak. Tak ingat kat mana tapi antara dialog saya, saya siap cakap, kalau ibu tak berapa setuju, ibu boleh cakap terus. Saya takkan tanya kenapa sebab saya tahu TAKDE seorang mak kat dunia ni tak sayang anak dia. Semua mak nak tengok anak dia bahagia. <-- saya dah cakap malam awak call saya tuh kot.

Bukan tu jerrk, saya mintak izin kalau boleh ibu setuju. Kaalau tak nak bagi hantaran pun, bagi mas kahwin. Kalau tak boleh jugak bagi saya Quran je atau surah Yassin sebagai mas kahwin. Janji saya boleh balas cinta awak tuh dengan cara yang HALAL. Time saya cakap dengan ibu awak dalam mimpi tu, saya nanges teresak2. Saya tak tahu apa lagi saya boleh buat. 

Saya nak cakap terima kasih. Untuk semua, even yang baik or tak berapa nak baik. Mintak maaf untuk perkataan yang menyakitkan hati. Saya bukan nak lari tapi nak luahkan hati untuk awak. Saya tak kisah oang nak share cerita saya ni. Mesti dorang tak tahu nak cakap camne kat pasangan dorang. Terima kasih untuk luang masa. Saya tak tahu kenapa saya tak boleh lupa awak sanggup teman saya kat katil masa ubat yang sakit tuh doktor inject kat celah rusuk saya. Sepanjang saya sakit, mak abah sendiri tak pernah tengok doktor/nurse suntik Clexane kat badan saya. Sebab tu saya terharu. 

Awak tahu banyak tentang sakit saya lagi banyak dari mak abah saya tahu. Dorang tak tahu bape lama saya ada. Bukan tak pernah bagitahu, tapi dorang suka buat dekkkkk. Tapi tak tahulah dalam hati dorang camne. Saya takot kePOSITIfan dorang tu nanti akan melukakan hati dorang. Saya dah banyak kali bagitahu awak. Jangan kata saya tak ingatkan awak. 2 hari ni saya teringat ape yang ibu cakap. Saya takot sebenarnya. For patient that diagnosed as Stage IV lung CA can survived up to 5 years. Sekarang saya dah suffer sakit ni dah 3 tahun. Saya tahu ALLAH rahsiakan kematian. Selagi belum ajal, doktor pun tak mampu buat pape. Dan saya paham kerisauan seorang iu bile anak dia nak kawen dengan seseorang yang berisiko. Saya tak maah, kesihatan adalah salah satu nilai yang perlu diambil kira dlam memilih calon isteri. Saya mungkin bukan tergolong dalam salah satu nilai tuh. Saya paham. Tapi saya tak mintak. Kalau saya sihat & ade anak yang macam keadaan awak sekarang, sah2 saya suruh dia fikir beribu kali lemon. "Betol ke nak kawen dengan orang sakit ni? Nanti dia mati, awak nak tinggal sorang2? Kalau takde anak tape, kalau ada anak? larat nak jage? Baru setahu lebih kawen dah mati.Kalau tak tahu sakit takpe tapi ni dah tahu." <-- macam ayat novel.



OK. Tak nak buang masa. Ni mesej penting dalam post ni. Kalau ape yang kita berdua merancang tu jadi, JANJI dengan saya kat atas ni. Tolong Cmments or post kat vlog awak yang dah semakin canggih tuh. Cantik dah, bolehlah sambung minat saya jadi vlogger lepas saya takde nanti. arepeace-arelead.blogspot.com Jangan tulis ayat panjang2 sangat. Letaklah pic ke ape. Bosan je nanti orang nak bace. Kalau saya, saya bace je sebab awak kan pembaca setia post saya. Sementara ada nin, saya bace vlog awak banyak2 kali. even tak selalu tapi bila g vlog aak jerk, saya bace balik semua post awak tu pastu gelak & komen dalam hati. Hahaha. Cute tak perangai camni? Cute la cute la..<--gedik.

Umm, k la. Nak nanges dah ni. Hormon sedey dah banyak nin. Sob9. Bertakung sudah airmata. Babai.


~Takkan selamanya kekal~


2 comments:

  1. InsyaAllah... Allah lebih tahu aper yg tbaik... Kita rancang n wat aper yg kita rs baik tok diri kita...

    ReplyDelete
  2. yer tp xtaulah cmne..tggu jela lps raye ni..nak tya btol2 kt ibu..

    ReplyDelete