Saturday, February 12, 2011

.:: Engkau cikgu???? ::.

Tettt. Ye, Sayalah Cikgu kamu. Panggil saya Cikgu Nur. From now on i'm your teacher for subjects science & maths. I have fesbuk. Pls add me using my address email bla bla bla.. <--gile pompuan neh mulekan 1st kelas dgn fesbuk.. Alaa dats how kita attract students. Even aku takde basic mengajar tapi aku maek pengalaman jadi student. Aku tak suke cikgu kerek, skema, muke selenge jerk..jenis buat dekkk kalau orang tanya. Bukan taste aku. So, bile muke dah kerek, aku totally takde mood nak belaja. Aku dah taste dengan adik aku kat rumah. Gave him all he needs such as maths questions and teach him using my own anatomy. 

Haa..aku ade anatomy tuh..jangan terkejut..aku ajar adik aku yang form 2 tuh how to understand function of negative (-) & positive (+) dalam maths. Anataomi aku ialah hutang dan bayar hutang. Haaa..-ve tu hutang la..+ve tuh byr hutang..aku xsuh dia hafal formula. Buat susah susah jerk. So bile aku mengajar adik2 kat pusat Tuisyen V***A, aku rase ini berbaloi. meengajar science jugak bukan senang. Dorang dah belajar pasal pembiakan tau. Aku tengok buku teks pon macam hampeh jerk./ Tak menarik langsung. Ayat cover baik punya. So, to be open minded beforre the class starts, i'm prefer to be soft spoken & let them know whtas the reality of sex. Even aku senditi geli geleman nak cite. Tapo logik la. Science kan...so what??
So, kelas pertama aku bulan lepas. Hujung bulan. Aku mintak sesaje jerk tapi akiu dah prepare la plan nak mengajar sume sebab pusat tuisyen neh macam sekolah tau. Kan budak2 sekolah persendirian dorang sekolah sampai pkol 4pm jerk so after 6pm..terus direct g tuisyen. Anak orang kaya. G kelas tak mandi pon takpe. Perfume sebotol. Nak mampos aku menghidu bermacam2 perfume. Burberry, Gucci, bla bla bla. LEtey nak sebut sume. As long as tak bau badan sume ok. Kalau tak hilang tumpuan aku nak mengajar.
Aku tak pernah anggap students aku tuh students. Aku lebeh suke anggap dorang macam kawan. So, aku tak suke dorang diam time mengajar. Boleh berborak tapi make sure kalau aku suh explain ape aku cakap & ajar..dorang boleh revert. Dats the function of learning in extra class. So, aku dah attend 8 class so far.. Alhamdulillah. Dan aku tak bagi langsung budak2 neh gune telefon dalam kelas. Pengaruh terhebat. Sebab aku tak dapat berfesbuk so, semua tak dapat. Ini aku berkire sikit. Hahaha..sorry guys. If u read this, i did it on purpose. Trust me, u will loose your attention with fesbuk. So do i.

Erm, aku takde mende nak update actly. Since dah jadi cikgu  neh. (bajet mcm ckgu sekolah kerajaan jerk...) byk mase hbs menyemak buku jerk. Aku suke tengok tulisan budak sekolah. Nak kutuk pon senang jerk. Hahaha.. ok lah. Later sambung lagi. Nak tengok MU vs Mak Siti jap.. Daaaa...


No comments:

Post a Comment