Friday, April 13, 2012

.:: 1 Litre of Tears ::.

 


Umm, arini aku banyak habiskan masa dalam bilik. Aku kan baru lepas kimo. Mak masak best arini. Aku tak tolong pun. Tolong habiskan apa yang mak masak je sebagai tanda menghargai ape mak masak. (air mata aku bertakung). Aku tengok cerita jepun tajuk One Litre of Tears. Berjuraai-jurai airmata aku tengk cerita ni dari episod pertama sampai akhir. Sebab cerita ni hampir saaa dengan cerita tentang hidup aku. Bezanya dia sakit berkaitan dengan otak bahagian sereblum dan aku kanser paru-paru tahap akhir yang dh metastasis ke otak. Pergerakan aku kadang-kadang pun terganggu. Trmasuklah percakapan aku. Penglihatan aku pun sama. Isk9.

Aku tahu bukan kat sini patutnya aku mengadu tapi tak salahkan nak share apa perasaan aku dengan korang yang sudi bace. Sebenarnya, perit tau jadi orang yang sakit kronik nih. Tengahari tadi,segenggam rabut aku gugur. Aku mampu tengok & dalam hati aku menangis teresak-esak. Aku tau mak tengok. Mak pun sedih macam aku tai mak uat-buat tak nampak. Aku pun diam. Lari masuk ilik air then bukak paip. Air yang bertakung dalam baldi separuh so, seanjang tunggu baldi penuh, aku nanges dalam bilik air. Aku takkan nanges depan family aku unless aku dah tak tahan sangat.

Dah tak boleh menaip. Sebak.. bye.

 

4 comments:

  1. nur, kuatkan smgt.. sy yg bace pun begenang mate ni.. sedihnye..nur, kuatkan smgt taw.. ;)

    ReplyDelete
  2. Movie ni sangat sedih. ~~ semangat echa! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. jakallah abam firdaus..kita tgh melawan ler nih..bk lwn takdir..tp lwn kanser dgn antibodi..

      Delete