Sunday, April 10, 2011

.:: Siapa dia ? ::.

Assalamualaikum,

Wah lamenyer tak menaip disini. Rindunyer. Koya jerk nak update setiap mase yang ada. Ada mase pon tak update jugak. Ok, tetibe ade idea nak update. FYI, dalam masa aku menaip post kali ni, aku sedang SMS dengan dia. Ha'ah. Dia. Buah hati pengarang jantung chenta hati shalalala. Kali ni aku nak ceita pasal sesuatu yang peribadi. Pasal ♥ blup blup blup. Malu sebenarnya. Malu sebab rasa rendah diri. Takde malu sebab lain. 

Cerita ni aku mulakan dengan after aku putus chenta dengan chenta pertama aku. Yup, aku gagal berchenta sekali. Itu pun after 6tahun. ^ tahun beb. Sekejap jerk sebanarnyer. Tapi kalau kire2 balik duit tenaga dan mase, boleh hidup dalam 10 tahun kot. Then 10 tahun tuh lama. Hahaha.  <--statement untuk orang yang berkira soal duit. Sape makan cili dia rase hot.

Then, selalunya orang yang gagal berchenta untuk 1st time, dia serik nak berchenta. Macam tuh la aku. Serik. Sebab rasa rendah diri. Yela, macam yang kalian sedia maklum. Aku ada kanser. Kanser tahap 4. Keadaan boleh kata kritikal tapi disebabkan mental aku yang kritikal maka kanser tuh jadi tak berapa kritikal. Wah, aku mental? (angguk jerk la..)
Setahun aku hidup sendiri (bujang), build balik hidup aku  yang hancur mancur neh. Cari kerja. Mintak skali terus dapat then terus kerja next weeknya. Perghh..gile kentang semangat. Then aku bertemu dengan ex-boss. Dah arwah dah bos aku tuh. Sayunyer hati aku reject orang sampai camtu skali jadi. Aku tau Mummy (mak arwah) tak pernah salahkan aku. Adik arwah yang aku kategorikan sebagai penyayang terhadap abang tirinya sangat membenci aku. Sampai sekarang. Maafkan aku. Aku takde niat nak buat arwah sampai macam tuh. Ni soal hati dan perasaan aku. Kalau aku terima pun maybe aku dah jadi janda awal. ALLAH dah gerakkan hati aku supaya aku tak terima. Time tuh aku setia tunggu ex aku. Setia sangat2. Kalau bukan dia, aku doa dapat orang lain tapi dalam bentuk yang lain. 

Aku doa mintak aku bertemu dengan orang yang aku takkan jumpe dia. Berchenta jarak jauh. Yup, jarak jauh. Then terkadi satu kisah. Time aku tengah pressure flight delap sebab dah nak Krismas, sorang insan neh salah SMS aku. BEngangnyer aku tak terkata. DAhla tensen, lagi dia nak SMS tot tet tot tet. Aku neh pantang jerk SMs bunyik. laju tangan tekan punat tipon. Tuut. Reply. MEnagmuk2 aku dalam mesej tuh. Mane tak aku bengang...cari Mia. Sape Mia? So, aku ade satu persepsi jahat. Nak mengorat gune taktik geli2 didunia. Salah taip mesej. Perghhh. Aku ingat dah habusis dah dia SMS aku tapi tak. Dia reply "awak kerja ke belaja?" Aku reply sombong..bagitau aku kerja. Pun aku ingat dah habis. Lagi dia mesej. "macam busy jerk. Saya tunggu awak balik." Wah! Macam duduk satu rumah nak tunggu aku balik. geram jerk hati aku. Menggerutu hati aku. Then aku tak reply. Aku terus buat kije.

After aku balik rumah, dalam pukul 6 lebih, dia SMS aku lagi. Arghhh...aku hampir lupa pasal insan neh. Nama pun aku tak tau masa tuh. " Dah balik? Dah sampai rumah?" Mood aku baik. Aku reply leklok. Bagitahu yang aku dah sampai. Then aku pun mula menyoal siasat. Macam biasalah. Aku kan kerek. Aku anti lelaki time neh. Aku pangkah awal2 kalau orang nak test aku. Memang siap kene ceramah dengan aku,. Samalah macam insan neh. dia cakap tu eja dia 'uw'. Geli jerk aku. Dia takde langsung rude dengan aku la. Aku jerk kerek lebey2 dari Maggi cukup rasa. Benda neh berlanjutan sampai seminggu. Lepas seminggu jadi sebulan, sebulan jadi 2 bulan dan sampailah sekarang. Cuba teka dah berapa lame? Teka lah? teka...

Sebenarnya dah hampir 6 bulan. Dalam tempoh 6 bulan tuh, 2 bulan jerk kot aku kerek. Pastu lain sikit. Pastu lain dan lain dan lain-lain. Then aku teringat doa aku. " Ya ALLAH, temukan aku dengan seseorang yang sukar untuk aku temui tapi cukuplah sekadar mempercayai dan hubungan kami dilindungi." Ting! Ting! Ting! ALLAH tuh adil. Dia takkan uji manusia dengan sesuatu yang manusia tak mampu. Orang sabar selalu dapat lebih. Then aku mulakan solat, solat dan solat. Solat istikharah. Bangun malam panjatkan kesyukuran sebab aku sehat sikit, dapat beramal, dapat tolong sikit2 ape yang patot. 

Tak sampai 2 bulan aku kenal, ade lagi dugaan sebenarnya. Cinta bersegi segi. Haaa...sape kata aku neh takot lelaki. Mana ade. Ok jerk. 3 skali aku handle. Even aku tak dapat tunaikan setiap permintaan tapi alhamdulillah. Semuanya terima dengan baik penjelasan aku. Tiada paksaan dari mana2 pihak. Still berkawan sampailah sekarang. Setiap kepayahan itu ALLAh susuli dengan kemudahan. 

Yup, sekarang aku dengan Mohd Hafifi Bin Mohd Hafizi. Tak perlulah aku ceritakan seleuruhnya tentang dia. Tunggu je nanti aku kenalkan. Orang kata tak baik nak kecoh2. diam diam dulu. Tup tup jerk kad kawen sampai. Haaa..tettt,..barulah surprise. Barulah remaja orang barat kata. Orang barat k. Bukan aku. 

Sebelum aku kenal Hafifi neh, aku neh sangat2 takot orang tak boleh terima aku. Yela. Aku kan saket. Aku neh amcam macam problem. Bile si Hafifi cakap dia nak kawan siyes dengan aku, macam kena tampar jerk pipi aku neh? Betol ke insan neh? Mamai ke ape? Yela. Aku selalu marah dia sebab dia neh still muda. Honestly to say dia 5thun muda dari aku. Tapi 5 thun lebih matang cara pemikiran bila saat aku tak matang. Ade setengah aku matang tapi dia tak. Ade yang aku sengal bebal tapi dia matang habis. Korang pun takkan jadi macam dia. Bila aku dah tahu banyak cerita2 tentang dia then aku mula kenal dia. Memula memang hangin jerk. Siap mintak tolong ngah aku tuh setelkan. Memang aku jerk kene. Kene bahan. Aku takmo cite lebey. Cukupla ngah jerk tau ape yang aku maksudkan. 

Hahaha, tak larat nak menaiplah. Lenguh mata. Ade ke lenguh mata? Ok. Later on aku sambung k.. 


1 comment:

  1. I respect on how strong are you to get through this all..
    May Allah bless you, Nur..

    Aku xkuat n tabah mcm ko.. =)

    ReplyDelete